Vindtæt Pap

Hej jeg skal til at isolere vores ydervægge med lægter,50 mm isolering,dampspærre og så 2 lag gipsplader. jeg har ladet mig fortælle hvis jeg ligger et lag vindtæt pap(Håndværkerpap) allerførst så får jeg aldrig fugt i træværk og isolering.er der nogen der har erfaring med det :?: :?: :?: tak
Hej jeg skal til at isolere vores ydervægge med... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men Carsten hvad gør jeg så, jeg kan jo ikke rive hele huset ned for at ligge murpap mellen kampestensoklen og murstenene ???

MVH

FLAb
Carsten har ganske ret i hvad jeg tænkte på 8)
Men en del af problemet er sikkert løst på den måde at du ved en indvendig isolering vil adskille det kolde, soklen og ydervægen far det varme indre i huset. Herved vil din kondensering blive mindre, Men om det er nok ved jeg jo ikke.

Jeg så på et tidspunkt en TV udsendelse hvor man stoppede fugt optrængningen gennem en muret sokkel, på et meget gammelt hus i Viborg. Her indlagde man stålplader for at fórindre fugten vandring op gennem muren. Men hvordan det blev gjort, hvad det kostede og hvor effektivt det var husker jeg ikke...

Jeg husker at JørgenE på et tidspunkt skrev om et gammelt bindingsværkshus han havde søgt råd og vejlednig til at isolere hos Rådvadcentret. Her var svaret vist at de ikke kunne anbefale noget andet end at leve i huset som det var gjort i århundreder... altså leve med fugt træk og dårlig opvarmning... Men lad ham selv kommentere den sag :wink:

Jeg har nogle venner der har et gammelt hus der siden er indvendigt isoleret. Jeg er rimelig sikker på at det de har gjort er at rejse et lægte skelet indvendigt i huset, langs ydermuren. Isoleret mellem lægterne og ud mod de varme rum er der anbragt en dampspærre. Ikke noget med en vindpap ude mod muren. Deres isolering fungerer fint. Og bortset fra arbejdet med at gøre det har omkostningen været rimelig og resultatet er at deres ydervæg er ret tyk, det ses i vinduesnicherne, ellers er der ikke rigtig nogle ulemper. Dog har jeg et råd til dig og det er at anvende 2 lag gipsplade ind mod alle rummene... Det er langt stærkere. Og du kan lave dampspærrem mellem de to lag gips. Ja det koster lidt mere men du vil blive glad for det i mange år fremover.... :roll: 8) :roll: 8) biggrin

MVH Njord
Hej Njord

Jeg har købt ind til 2 lag gipsplader, så ikke noget ploblem der, men hvorfor vil du ha dampspærren ind mellem gipspladerne ??? er det bedre nemmere eller hvad ????
Det er lettere at tape samlinger osv.
Men der er intet til hinder for at du har det bag begge gipsplader.

MVH Njord
tak for al din hjælp Njord. nu vil jeg begynde mit "lille" byggeri
MVH
FLAB
50 mm. skal man så ikke tisse i buksene for at holde sig over 3 rynker om vinteren. Hvorfor ikke 100, ved godt at huset bliver mindre. Du kan vælge at ligge dampspær 1/4 - 1/3 inde i isoleringen. så vil evt. el. ledninger ikke punkterer dampspærret. Det er der skrevet mange gode indlæg om herinde.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis