Garmin. Lowrange. Raymarine. Hvad skal man vælge ???

Hvad skal man vælge. ???

Der er efter hånden så mange elektroniske og digitale vare på market.
Hvad har i læser gode erfaringer med ?

Fælles for dem alle er at de kan nøjagtig det samme, men hvad med forhold til prisen og det de kan ?

Og vælger man de dyre modeller tja så er det også det samme, bare med udvidet grundfunktioner.

Her tænker jeg på Ekkolod og GPS m/ kortplotter.

De skriver også alle sammen at hvis man vælger med farveskærm så er de knivskarpe selv i direkte sollys, men jeg har ladet mig fortælle at det ikke er helt korekt, skarpheden i sollys er bedre i gråtoneskærm m/ 16 farver.

Hvad er jeres erfaring ??? Og hvilket mærke er bedst mest driftsikker og kan mest til pengene ??

Mvh. Torben.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben.

Jeg har Eagle udstyr i min båd. Et ekkolod "optima" tror jeg nok. Sådan et ska´du ikke købe. Det "glemmer" opsætningen og tripdistance hver gang det blir´slukket :? Så det skal sættes op igen, bøvlet.

Så har jeg en bærbar GPS "Explore". Den fungere sådanset godt. Der er bare ikke meget suport hos forhandlerne. Da jeg ville ha´et data kabel til den, ku´det bare ikke lade sig gøre (den er fra 1994) :x . Jeg har så selv konstrueret et vha. et neddrejet DINstik. Det fungere fint op mod det levende søkort, men ka´ikke up og downloade WP.

Desuden har jeg en kortplotter, "joney" med Sjæland rundt. Den var billig, 3000kr med indlagt kort. Den fungere også fint, men har det samme problem med up og downloade WP.
Ikke sikker, men jeg mener at "Lowrange" bruger samme softvare som Eagle. Hvis, så ville jeg tøve.

Jeg har en fornemmelse af at Eagle udfases i danmark :?

Er der nogen der kender til et navigationsprogram, som ka´up og downloade WP til Eagle :?:

Venlig hilsen Lyngs.

DK-Miljø
Hej Ginetten.

Garmin´s produkter er som regel meget brugervenlige, nemme at gå til, pga. de overskuelige menuer.
Håber at alle i forumet havde en god sommer, den lakker jo mod enden !

C.D.Jensen
Jeg har netop købt en Garmin til bilen, og lidt overraskende læste jeg, at man bare kan indlæse søkort i den, så dermed er det både en vejfinder i bilen og tilsvarende i båden, som jeg dog ikke har.

Mvh. JørgenE
Hej Ginette,
Jeg kan varmt anbefale Garmin. Jeg har nu haft GPS 12( den lille transportable), i flere år , uden problemer,
Der var en god dansk brugsanvisning, og en Quickguide.
WWW.garmin.com, er meget nyttig.

Hilsen
HHL.

Charlotte
Tak for de mange oplysninger ang ekkolod og GPS- Søkortplotter.

Til HHL. jeg er blevet tilbudt er brugt GPS 12 med Cigar-strømstik, men mangler brugsanvisningen, er det for meget at give 500,00 kr for en brugt ??, det næste jeg undret mig over var at den viste low battery, der var ingen batterier i men vi kørte den over cigarstikket mens motoren fra bilen kørte, er der et back up batteri i den, og det er derfor den viser low battery, eller hvorfor mon, og er et sådan batteri dyrt i nyanskaffelse, den havde også glemt de waypoints manden tidliger havde lagt ind.

Er det noget du kender til ??.

med venlig hilsen Torben.
Annonce
Hej Ginette,
Jeg har svaret dig med privat besked, har du fået denne?

MVH
HHL

Charlotte
Hej HHL.

Normalt svarer vi hinanden på siden, at gøre det direkte ødelægger jo ideen om et godt svar, som andre kan bruge.

Du er undskyldt da du er ny, men I må hjertens gerne maile sammen, men er det spørgsmål på siden, bør man i respekt for os andre der ønsker at se svarene også svare her.

Håber du forstår.

Mvh. JørgenE
Hej.

Med hensyn til produktvalg, kan jeg tilføje flg:
Jeg monterede et Garmin Fishfinder 160 Blue ekkolod i min sejlbåd ved sæsonens begyndelse, og jeg må melde ud at jeg er aldeles utilfreds med funktionen af loddet. Siden båden kom i vandet har det opført sig underligt, ved at at LCD tallene pludselig kan stå og blinke i lang tid på f.eks. 5-6 meter, men grunden følger med. Garmin kan ikke finde ud af problemet, og instrumentet er skiftet, og nu vil man så prøve at skifte x-ducer. Sæsonen går jo på hæld, så det er godt jeg stadig har mit gamle Nasa Target lod siddende. Så er der stadig en indikering af dybden, bare ikke fra det instrument man ønskede det fra.

Mvh JBN :roll:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis