Luftfilter og sportsbagpotte...

Hej Alle...

Jeg har lige nogle spørgsmål, til dem der ved den slags :wink:

Hvordan er det med forøget motorkraft, når man putter sportsfilter og sportsbagpotte på sin bil?
Hvad er det, der sker i motoren med disse ting monteret. Drejer det sig bare, om at få en bedre forbrænding/ udnyttelse af benzinen, så den kører længere på literen?

Jeg spørger selvfølgelig, fordi jeg har begge ting monteret :lol:
Dog ikke for at få 150 HK på min lille Fiat Seicento 1.1. Luftfilteret fordi jeg kan lide lyden tongue og Remus-sportsbagpotten for den originale var rustet i stykker, og ting med ordet 'sport', lugter jo altid af lidt...

Emnet har vist været rundet her i forumet før, men det undrer mig bare, at producenterne kan påstå, at motoren vil yde mere, hvis det ikke er tilfældet. De burde jo virkelig være eksperter. Det kunne jo selvfølgelig været et salgstrick, meeeen....

På forhånd tak for alle svar. Jeg håber de rigtige eksperter, vil tage sig tid til øse af deres viden... 8)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
KN filter giver lyd og bagpotte det samme. Det giver ingen HK overhoved. Nu er der jo mange der så siger at de har været på rullefelt efter og pludselig har den 140HK og bilen har 130HK standard. Har de målt bilen inden?? nej.

De fleste (mange) har lidt mere end på papiret, især alle de 2.0 motorer som sjovt nok alle har 129/130hk, og grunden til de er opgivet til det er pga forsikrings reglerne, for ellers ryger de måske op i en dyere klasse. Derfor opgiver mange mærker deres biler til 130HK istedet for 140HK.

Jeg har begge dele på min bil, dog også knaster, portet osv og det tilsammen giver mere effekt. Dog tror jeg ikke du vil se andre forskellen end lyden.

\René
Citat fra GulSeicento

Hvordan er det med forøget motorkraft, når man putter sportsfilter og sportsbagpotte på sin bil?


På min Opel Astra 16V fik jeg mont. en Remus 2x2" og et KN filter + motoren stillet, men "spøjst nok" var der ingen mærkbar forskel da jeg efter en årrække skiftede tilbage til standart uds. + luftfilter.

Stof til eftertanke...

Thomas

Thomas
Citat fra ncsc

de to ting optimer luftgennemstrømningen. Du får ikke så mange kræfter, men en bedre motorresponce - tager omdrejninger hurtigt.

MEN - husk at få justeret CO efter du har monteret det


Øhmmm... CO? :oops: Er det noget med syn, eller får det motoren til at køre bedre?

Det med motorresponcen vil jeg give dig ret i, men det føles vel egentlig også som flere HK. Det er jo nok det de fleste mener...
Ja co2 tallet (forurening)har jo en værdi den ikke må overstige. Men bagpotte ændre jo ikke på dette og KN filter vil/bør heller ikke gøre det. Den gør bare at motoren kan suge mere luft ind, og den kan bruge mere eller ej, kommer jo så an på motoren og dermed effekten. wink
hvor for man tjekket CO henne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis