Tætning af revne i WC cisterne.

Vi har et toilet, hvori cisternen er blevet en smule utæt, pga. af en opstået tynd revne, ca. 10 cm. lang. Da toilettet ikke kan skaffes i samme farve, som det nuværende, vil jeg forsøge at tætne revnen indvendigt i cisternen. Måske med en speciel lim og evt. tape/bånd hen over revnen, eller en hel anden løsning?

Er der nogle gode råd, hvordan dette bedst kan gøres?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan få alt kalk af og rense meget omhyggeligt kan du tætne med silikone.
Hvis du forudser, hvor revnen vil brede sig hen, kan du jo tætne på forhånd.
Plastic padding er også en mulighed, det skal nok tætne, men det er hårdt ,og hvis revnen breder sig, vil det blive utæt igen.

Delfinen
Husk at cisternen er letter porøs indvendig og det derfor tager en del tid inden den bliver tilstrækkeligt tør.. Ellers risikerer du dårlig vedhæftning af dit tætningsmateriale.

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Silikone vil ikke holde i længden, prøv noget som er beregnet til akvariere, sammen med glasforstærkning til gibsplade.

Hvilken farve drejer det sig om??? Jeg ved IFØ laver i flere farver end hvid.

Ellers spørg en VVS'er, vi er ofte ude og skifte toiletter.

En anden mulighed er Vivild fliser (www.vivildfliser.dk) eller Flisebent (www.flisebent.dk), de har også specielle toiletter m.m.
Jeg kom til at spænde en cisterne lidt for hårdt så det sagde knæk.
Det kom der en tynd revne ud af.
Jeg rensede indvendigt og ventede til det var helt tørt.
Dernæst smurte jeg Hempels 2 kompnente epoxy biggrin biggrin lim over revnen, inde i cisternen, lod det tørre i et døgns tid.
Den har holdt tæt i over 2 år.
Idet hele taget vil jeg påstå at denne lim er den mest effektive lim der findes.

Abelona Søren 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også