Både for dyre

Hej. Alle
jeg vil gerne have en båd men de er for dyre til min pung.
Kan jeg bygge en selv i jern og findes der tejninger over dem
med mål og andet.
Er der en der har prøvet det og er det billiger i længten.:?:


Hilsen Tonny :roll:
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa

nu er båd jo så mange ting, jolle , motorbåd, sejlbåd, speedbåd, etc,
se dig evt om efter en båd der trænger til en kærlig hånd,
og køb så båden om efteråret hvor priserne traditionelt er lavest,
og få gerne en person med som har forstand på at lave en gennemgang af båden.

held og lykke

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Det kan du sagtens.
Man kan bygge både i jern, beton, glasfiber eller træ.
Ja, eller andre skøre ting.
Amerikanerne har en fin tradition for at hjemmebygge både i plywood, især motorbåde.
Jeg ville ikke vælge jern.

Prøv at følge links fra denne side:
http://www.glen-l.com/

Delfinen
Hvad er det lidt mere præsist for en båd du vil bygge ??
Størrelse osv. ???

Hvis der er tale om en større båd og du kan lave det hele selv kan du naturligvis lave en båd billigere en hvis du køber en der er ganslke velholdt eler ny... Men er der tale om en lidt mindre båd tror jeg ganske bestemt ikke du kan køre det for de samme penge...

Med en motorbåd er en meget stor del af prisen på båden direkte afhængig af motorens stand og naturligvis bådens udstyr gennerelt...

Bygger du et skrog mangler du fortsat rigtig meget.... Motor, styresystem, hele apteringen osv...

Prøv at lave en liste over hvad der indgår i en båd opbygning og prøv at sætte lidt priser på....

Og smut så en tur på biblioteket og se hvad de har omkring bådbyggeri...
Der er en del engel´ske/amerikanske både der beskriver emnet ganske godt.. Så vil du også se lidt mere om hvad der indgår i opbygningen af båden...

se også på linksiden om både her på sitet. Der er ganske mange gode links også en del der kan lede videre til byg selv projekter osv..

Du fortæller heller ikke noget om hvad du er for en gut i din profil... det er ingen skade at kende en del til det håndværk der ingår i et bådbyggeri inden man kaster sig ud på dybt vand...

Men lad os høre lidt mere om dine planer...

MVH Njord
Jeg vil gerne have en kabine båd som man kan sove, spise og hygge sig i.
Den skal ikke være hurtig men ligge stabilt. jeg har kik på en jern båd men den tranger til en kerlig hånd. den er maget rusten og er bange for den er for rusten. Der er ikke hul i bunden men der er rust flader. Er der noget indventigt i skovet jeg skal kikke efter.....?. Motor er en mazedes 190 og jeg får en extra med. Er det er god motor og er det nemt at få stumper til den...? Der er ikke noget exter udstyr med.

Er der en der kender maget til jernbåd og som vil kikke på den, så jeg ikke køber katten i sækken
Annonce
Om der er en, der vil kigge på den sammen med dig, afhænger nok af, hvor i landet du kommer fra smile , det skriver du jo ingenting om i din profil sad , og det kunne jo godt have betydning :wink:

Mvh. Carsten

Ps. jeg skal lige skynde mig at sige, at jeg ikke har megen forstand på både, så selv hvis du er fra Struer kan jeg ikke hjælpe dig 8)
Ja det kan jeg godt se. Jeg kommer fra Sommersted ved Vojens. Men det er ikke det med at kikke på den samman med en. Men en som har prøvet noget linende med held eller uheld jeg søger. En Som ved lidt om Macedes 190 motor, om de er gode og moget om jern både.
hvis jeg var dig ville jeg tage ud til diverse havne nu hen om efteråret og se efter hvad der stadig står på land, kig efter en båd der ikke har været i vandet de sidste par år og som ejeren er lykkelig for at slippe af med , gerne en båd hvor du kun bruger skroget, og selv laver alt andet.

jeg kunne ikke drømme om at købe et jernskrog

god vind

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Tak, men hvorfor ikke en jernbåd....? :?
jeg er uddannet autolakerer og har en del kendskab til korrosion,

og dette arbejde med sandblæsning og evt metallisering og efterfølgende lakering er ikke et stykke gør det selv arbejde ,

det bør overlades til en proff, og det koster en del kr.

held og lykke

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis