Sikringer "gået"

Der er gået 3 små sikringer i vores digitalmixer i vores indspilningsstudie, og jeg skal have loddet 3 nye sikringer i den. Jeg har en udførlig vejledning i, hvordan jeg skal skifte sikringerne - samtidig i vejledningen anbefales det, at jeg ikke køber de originale sikringer (som også er svære at få fat på!), da de er en anelse for svage (springer ofte).
Her er data bladet for den anbefalede sikring(se tabellen nederst, det er sikring 473-007 7Ampere) (pdf fil):
http://www.littelfuse.com/data/Data_Sheets/473.pdf

Mit spørgsmål er så: Når man ser i tabellen for den anbefalede 7A sikring står der bl.a. "Voltage Rating" = 125V, og så tænker jeg på, når nu vores lysnet er 220V 50Hz om de to ting (altså sikringens volt rating på 125V overfor vores lysnets normalspænding på 220V) modarbejder hinanden, eller er det i virkeligheden 2 forskellige ting??
Nogen der kan kaste lidt lys på sagen for mig??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvad var specifikationerne på de gamle sikringer? Egentlig ville jeg være mest tryg ved at montere nøjagtig ens sikringer igen. OK den som har anbefalet de andre sikringer må vel have gjort sig modne overvejelser(?)
Angående de 125 volt, så ved du vel ikke hvad spændingen er i din mixerpult på netop det sted, hvor sikringen skal sidde? Måske 125 volt er tilstrækkeligt.
Uden at kende de nøjagtige specifikationer på de gamle sikringer mener jeg ikke det er muligt at sige noget fornuftigt med tilstrækkelig sikkerhed om de anbefalede nye sikringer.

mvh Anders
hvos sikringen kun er beregnet til 125 v og du kører 240 igennem den, kan den kun trække halvt så mange ampere.
Hvis du skifter den til 7 A 240 V. overbelaster du udstyret.

Der er et eller andet forkert her.
Er udstyret beregnet til 125 v? Amerikansk?
Du skulle måske overveje at sætte en transformator ind foran udstyret.
Hvorfor springer sikringerne så ofte?

Delfinen
Hej.

Hvis man belaster en 120V 7A, med 230V betyder det ikke at den kun klare det halve. De 120V i mærkningen betyder at sikringen kun er godkendt/testet op til 120V. Grunden til at du måske er blevet anbefalet nogle andre sikringer, kunne være fordi at der er flere forskellige typer 7A sikringer. Dem der sider i normalt er nok det der hedder hurtig, og de nye er nok træge sikringer. Hvis jeg var dig, ville jeg gå ind et sted hvor de forhandler elektronikkomponenter, og snakke med en der, de har nok en sikring der har samme egenskaber som de amerikanske, der så er godkendt til 240V.
Tak for svarene!

Jeg har fået problemet løst - der sidder en række tranformatorer på "strømvejen" hen til sikringerne på printpladen, så spændingen ved siringerne er kun ca. 60V (så vidt jeg husker). Det er derfor de 125V er nok til sikringen, selv om det er en 220V mixer.
Jeg gik ned til den lokal elektronikforretning med printpladen, og vi målede og testede, jeg fik et par sikringer, som jeg nu har loddet i, og mixeren virker perfekt igen biggrin

Igen takker for svarene!

Du kan købe den online i online-butikken.   Sikring

Annonce

Endnu en gang reklame gøgl hermed anmeldt

Jeg synes nu at det er rart med en henvisning til hvor vi kan købe billige elektroniske komponenter. En anmeldelse for reklame for noget med så lav pris er overdrevet.

Søren O
Søren O skrev den 26-03-2019 06:27:00

Jeg synes nu at det er rart med en henvisning til hvor vi kan købe billige elektroniske komponenter. En anmeldelse for reklame for noget med så lav pris er overdrevet.

Efter 15 år er problemet nok løst. Reklamenasser.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis