Cirkulær/rund brusekabine?

Hejsa.

Vi er i gang med at sætte hele vores hus i stand, og for øjeblikket gældet det kælderen, hvor der skal laves et nyt badeværelse.

Her vil vi gerne lave en cirkulær/rund brusekabine, men der er indtil nu ikke nogen der har kunnet hjælpe os med hvordan vi skal lave sådan en, og i hvilket materiale.

Måske I derude har en idé der kan bruges?

Jeg glæder mig til at høre fra Jer.

Med venlig hilsen

Tina B
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan købe betonringe i alle str.
og formål.læg/lim dem sammen oven på hinanden og skær dørhullet ud..osv.
Kontakt byggemarked eller betonfirma og hør dem af,de ved også om der er andre formere for beton der er lettere (gasbeton?)at arbejde med.Held og lykke !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har set i et Gør det selv, hvor de lavede en brusekabine i beton rør - det blev s.... flot.
Der var indlagt lysledere inde i kabinen og i kanten rundt om, det var alt andet end betonslum.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for hjælpen. Det er rart at vide at man kan få svar her på siden, når der ikke er nogen der har kunnet hjælpe mig i de forskellige forretninger.

Jeg havde tænkt mig at der skulle mosaikklinker op i brusekabinen, så det bliver ikke til at se, at den er lavet at beton.

Desuden kan man få ringene i "lecabeton" så de ikke vejer så meget, har jeg fundet ud af. Selv om det dog bliver en lidt dyr omgang. Omkring kr. 3.000,00 i alt for 4 ringe til en brusekabine.

Endnu engang tak for hjælpen.

Hilsen Tina
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ok.

For mig var det klart, nogle rå ubehandlede beton "Børge"r, som jeg skulle nyde et bad i.

Derfor min kommentar:
>For mig lyder det som "betonslum" altså >kedeligt - eller ??

Så Tina - når du er færdig, og hvis du synes
det er blevet godt - må vi så komme og tage nogle billeder af resultatet og vise på siden?

Det kunne da være sjovt at vise, at her er der en ny måde at lave det på, og det kunne give inspiration til os andre, som mere tænker i glas og plastic - når vi taler om brusekabiner?

Du må meget gerne svare direkte på vores mail, og fortryder du kan du til enhver tid bare sige til.

Med venlig hilsen

Jørgen


Med venlig hilsen

Jørgen
Jeg har set at man kan få elementer i gasbeton (multi-plader).
Jeg ved ikke hvor det kan købes, men har set en rund brusekabine udstillet i "Byggecentrum" i Middelfart.

MVH Jan
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis jeg ikke husker helt galt laves der 2 forskellige størrelser som standardmoduler i multiplade. De skulle være lette at arbejde med når bare man sørger for at opretningerne heletiden er i lod og vatter.

Så ned på tømmerhandlen og hemte en brochure.

Held med projektet.

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis