Digital kamera

Hej godtfolk biggrin

Med el den gode hjælp, jeg gennem tiden, har fået her på siden, er jeg ikke i tvivl om, at I vil hjælpe mig her igen.

Jeg skal nu til at købe et digitalt kamera til hjemmebrug. Men hvilket ?

Jeg har ladet mig fortælle, at alt over 3 mega-pixels er unødvendigt, hvis ikke jeg ønsker at lave store plakater eller lignende. Er jeg her fejl-imformeret ?

Hvad betyder det, når der i en brochure står fx. 3 gange optisk zoom og 2 gange digitalt zoom ?

Jeg har fundet nogle kameraer i Bilka, se her http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/D6671E602FA2E0F7C1256EED00263632/$File/side23.pdf

Kan de anbefales, eller har I andre gode råd ?

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej godtfolk Med el den gode hjælp, jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest skal man gøre op med sig selv hvad man skal bruge sit kamera til. Ved man inderst inde at man aldrig får printet de her store plakater m.m., bør man købe et kamera med færre pixels i et godt fabrikat. F.eks. Canon, Olympus eller Fuji.
Flere, hvis ikke alle fabrikanter, har det med at tune fotochips til en højere ydelse, fra 2 til 3 megapixels osv, det skal man også være klar over.

Hvis man har pengene (og behovet), er der ingen grund til at spare når det gælder kamera. Hvis ikke, er eks. Bilkas tilbud et udmærket alternativ. Men som med så meget andet får man ikke mere end man betaler for.

Vedr. internetbutikker er der, som allerede nævnt, det forventelige besvær ved eventuelle reparationer, så det må være prisen der er afgørende for om man "tør".

Mit eget kamera, et Canon Ixus 400, er købt på Tenerife hos en af de her utallige (very special price for you) indiske sælgere. På daværende tidspunkt til det halve af de danske priser... så....wa faen... man kan jo starte med ikke at tabe sit kamera... så går det jo nok...
Har godt nok hørt at flere af fabrikanternes garanti er verdensomspændende, men jeg ved ikke om det er sådan.

FotoYamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
I forbrugerrådets blad "Tænk og Test" er der med mellemrum test at digitalkameraer, faktisk var der en test i seneste udgave - se www.taenkogtest.dk

Før man køber, skal man først og fremmest gøre sig klart hvad man ønske at bruge kameraet til! Hvis du ønsker at kunne tage snap shots, skal du ikke købe et kamera med alverdens manuelle indstillingsmuligheder. Og hvis du skal lave portrætfotos eller andre opgaver hvor de manuelle indstillinger er afgørende, skal du ikke købe et kamera, der er beregnet til snap shots.

Det vigtigeste for billedkvaliteten er objektivet, og ikke antallet af pixels. Men hvis du ønsker mulighed for at lave meget store forstørrelser skal du vælge et kamera med stort antal pixels (og i dag er de ikke væsentligt dyrere)

Mvh
TS
Hej igen.

Det endte så med at jeg købte et Olympus C450 Zoom. Har ikke fået prøvet det så meget endnu, da batterierne var flade allerede efter første dag sad

Ellers ser det meget fint ud.

Jeg sagde til fotohandleren, at jeg kun ville købe kameraet, hvis han ville give mig en rigtig god pris for et ekstra memory-kort. Det fik jeg så til indkøbspris.

Så jeg vil give njord ret i, at det godt kan betale sig, ikke at være shy, men prøve at forhandle.

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis