Tøsetur til kbh.

Vi er tre veninder fra det vestligste jylland, som skal på en lille hyggetur til københavn d. 25 - 26 september.
Vi skal bo på Christianshavn - på et lille hyggelig hotelpensionat, hvor huset er fra 1700 tallet. Overnatningen er det eneste som på forhånd er planlagt og nu er det jeg ønsker nogle forslag til, hvordan vi oplever mest muligt på meget kort tid. Jeg har en ide om, at vi selvfølgelig skal se Christiania, da vi skal bo tæt på - og selvfølgelig en shoppetur på Strøget.
Hvad er der ellers af andre spændende muligheder :?:
Jeg vil blive rigtig biggrin for nogle gode bud.

MULLE.....
Vi er tre veninder fra det vestligste jylland, som... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Heksen

hvis nogen har et super godt råd eller et sov-igenem-hele-natten-kur så er jeg villig til at prøve :wink:

Kuren findes - hvis I tør smile

Fra vores søn var 3 mdr. (hvor han havde en ubehagelig hospitalsindlæggelse) og til han blev 6 mdr., sov han max 1-1½ time ad gangen om natten. Til sidst var vi så trætte og desperate (min kone stod op for at amme, og jeg vågnede fordi jeg sover let), at vi lånte bogen "God nat og sov godt" på biblioteket. Efter 4 nætter (hvoraf især den første var ret hård for os) sov han igennem - fra 20-6.30 - hver nat!

Jeg kan ikke huske, hvordan man skal forholde sig med børn, der stadig skal have mad om natten, men det står der i bogen, og så vidt jeg husker skulle de kunne undvære mad om natten fra ca. 6 mdr..

Bogen har mange modstandere, der kalder det tortur, fordi en del af metoden er, at barnet skal blive liggende i sengen, når det vågner, hvilket betyder, at barnet græder under processen. Der er dog også en del, der er glade for bogen (dem, der har fulgt rådene smile ).

Der er blandt andet nogle læseranmeldelser på denne side:
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=101772

Som du kan se er de ikke ubetinget positive, men jeg vil mene, at de bærer præg af at komme fra personer, der enten kun har hørt metoden beskrevet (hvilket gør, at man misser nuancerne og forklaringerne), har læst bogen halvt, eller grundlæggende har den fejlagtige opfattelse, at et grædende barn altid er ulykkeligt og derfor skal føjes og have sin vilje.

Jeg har kun erfaringer fra vores egen søn, og de er rigtigt gode! Han er nu 2½, han elsker at komme i seng (og det tager i øvrigt ca. 3 minutter, fra vi går op ad trappen til hans værelse smile ), han sover fra 20-8, han er glad og harmonisk, og han bærer absolut ikke præg af at være blevet mishandlet!

Min anbefaling er at læse bogen grundigt (og få din mand/kæreste til det samme), og vurdér selv! Efter min mening er den utroligt velargumenteret, så jeg følte mig ikke utryg, da vi gik i gang, hvilket selvfølgelig er en vigtig forudsætning. Hvis du er utryg ved metoden er der i anmeldelserne henvisninger til andre bøger, som har andre løsninger på problemet.

Held og lykke
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
psssst thomas jeg har kigget på bogen og bestilt den på biblo men skriver lige en ny debat så denne kan komme på ret spor igen ;o)

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
Hvis I gerne vil have lidt sjov kan jeg anbefale at se på: http://polterabendevent.dk Her er aktiviteter til polterabend, men man kan også lave fx CD Indspilning selvom man ikke har et polterabend. Altså sjove aktiviteter uanset om man har et polterabend eller ikke :-)
Tøseweekend i København ? - Så skal LUST i Mikker bryggersgade da besøges ....;-)

http://www.lustuniverse.com/dk/

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Skrevet af cb99 på 01 jul 2012 16:19
Hvis I gerne vil have lidt sjov kan jeg anbefale at se på: http://polterabendevent.dk Her er aktiviteter til polterabend, men man kan også lave fx CD Indspilning selvom man ikke har et polterabend. Altså sjove aktiviteter uanset om man har et polterabend eller ikke :-)

Endnu en der svarer på 8 år gammelt indlæg, blot for at smide et link til egen side...

Admin hermed adviseret om dette reklame indslag.
Annonce
Der var du sgu kvik Koluda....Beklager at jeg ikke så trådens dato...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Helt okay, kunne være admin skulle overveje at indføre lidt regler for nye profiler, så de helt undgår dette problem, har jeg selv på mit eget forum, og her kan nye profiler ikke poste deres links i forummet, uden det første indlæg så godkendes af undertegnet, eller en af forummets moderators, fjernede dette problem med det samme.
Polterabend er vel ikke tidsbestemt. Så da LDS gerne skulle være til inspiration også for andre end spørger, synes jeg det er ok at tilføje nye indlæg. Den der senere søger på emnet, vil jo gerne have så mange muligheder som muligt.
Den første svarer efter 8 år er klart reklame, men jeg har valgt at lade den blive, da det er relevant for tråden.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis