Tøsetur til kbh.

Vi er tre veninder fra det vestligste jylland, som skal på en lille hyggetur til københavn d. 25 - 26 september.
Vi skal bo på Christianshavn - på et lille hyggelig hotelpensionat, hvor huset er fra 1700 tallet. Overnatningen er det eneste som på forhånd er planlagt og nu er det jeg ønsker nogle forslag til, hvordan vi oplever mest muligt på meget kort tid. Jeg har en ide om, at vi selvfølgelig skal se Christiania, da vi skal bo tæt på - og selvfølgelig en shoppetur på Strøget.
Hvad er der ellers af andre spændende muligheder :?:
Jeg vil blive rigtig biggrin for nogle gode bud.

MULLE.....
Vi er tre veninder fra det vestligste jylland, som... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra "Lars ON"

Citat fra Heksen

Hvad kalder man en klog københavner??

en turist! :wink:

Er det en slet skjult kommentar til det forhold, at op mod flertallet af indbyggerne i København kommer fra Jylland?

Jep og omvendt rigtig mange jyder er københavnerer der har fået nok af hovedstaden biggrin

Heksen der glæder sig til at vende tilbage til den jydske muld en dag

Jeg kan! jeg vil! og så blir jeg hysterisk!
Guldklumpen er en pige på 5 måneder og jeg har en stor pige på 7 år,utroligt så hurtigt man glemmer hvor hårdt det er gg

den lille har en tremmeseng men sover mest ved siden af mig og blir stadig ammet

begyndte på lidt grød i 4 måneders alderen og er nu begyndt på vores ukrydrede mad efter sundhedsplejerskens råd og hun "smager kun på det" spiser sjældent ret meget,

Vælling kan hun ikke lide og grød er ris-med-frugt det hun spiser mest af

jeg syns hun vågner mere om natten efter hun er begyndt at spise mad men det kan vel være træthed

hun vågner min 2 gange og max 6-8 gange på en nat og jeg er efterhånden meget træt,kan ikke sove om dagen!!!

og har prøvet den der på en dum dag hvor man lader rod være rod,er total smadret og taber en liter mælk på kækkengulvet og bare sætter sig ned og tuder sad

det blir vel bedre med tiden gg kors! jeg skal ikke have flere børn :roll:

før næste gang 8)

hvis nogen har et super godt råd eller et sov-igenem-hele-natten-kur så er jeg villig til at prøve :wink:

Nej, I har det ikke så nemt, som os mænd.

Jeg har en dejlig søn på 9 måneder. Han har også fået sin egen tremmeseng, men har nu aldrig sovet i den endnu, om natten. Det er så vores skyld, fordi vi hele tiden udskyder det. (det at han skal sove i sin egen seng, altså).

Når folk spørger mig, hvordan det går med den lille, så synes jeg selvfølgelig at det går glimrende. Så sidder min kæreste ved min side, og leder efter tændstikker, for at holde øjnene åbne.......han ammer rigtig meget om natten, det lægger jeg bare ikke mærke til :oops:

Ellers går det jo hamrende godt. Utrolig så meget livet ændres, når man får sådan een. biggrin

Der er intet bedre, end at komme hjem til middag, og se ham lyse op på gulvet, når han får øje på mig. Det fylder mig med glæde og energi.

Og jeg ved, at jeg har mange gode oplevelser i vente.

Nu blev det bare til en masse snak, men desværre, jeg kender nok ikke et godt råd angående den manglende søvn.

Held og lykke. :roll:

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Vi (jeg) har talt om at manden her snart skal begynde at tage hende om natten eller gå en tur om morgenen eet par timer så jeg kan få sovet men det virker lidt som om han frygter at skulle være alene med hende :?

de fleste af mine veninder har min 3-4 børn og vil ha flere,de også gerne flere små på en gang!! jeg ville hellerer skyde mig selv :!:

Ja, det er nogen der bare ka' det hele. :roll:

mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Annonce
Hej Heksen.

Rent umiddelbart tænker jeg, hvordan tackler dine veninder nattesøvnen - har de slået sig til tåls med/vænnet sig til få timers søvn eller har de nogle smarte metoder. For jeg kender ingen små guldklumper, som ikke i en eller anden grad laver natteroderi, ØV-dage og usikkerhed.

Men på med nyt emne om dit spørgsmål her i over "hækken", så er vi nok flere med på en sludder om, hvordan man overlever natteroderiet.
Ha, de er da lige så heldige som min kone, de/hun har en mand, som hører alt om natten, og behøver derfor ikke at stå op, for det gør manden 8)

Mvh. Carsten

Lad os så få nogen reaktioner på den
Så gerne :lol:

Kan vi lige få din kone til skærmen et øjeblik, for så må hun gerne aflevere opskriften :wink:
Den kan du da få af mig.

For godt 5 år siden, skulle vi passe vores lille nevø et par dage. Knægten var på det tidspunkt omkring 5-6 mdr. Min kone sagde til mig: "Prøv nu lige også at høre efter ham, det er ikke kun mig, der skal passe ham", det er nu ellers en nevø på hendes side, nå men det hun sagde må ha' sat sig, for jeg har hørt alt om natten siden dengang, afbrudt af en enkelt undtagelse, hvor stress gjorde jeg ikke hørte noget somhelst én nat.

Nu har vores 2 unger, ikke lige været så gode til det der med amning, så efter et par måneder eller en 4-5 stykker var det slut, og så kom flasken ind i stedet for, og det kunne jeg ligeså godt, når jeg nu vågnede alligevel.

Ret skal være ret, jeg har stort set ikke haft hjemlige sysler udover det om natten, min kone har klaret resten, og som hun siger: "Jeg kan ikke gøre for at du vågne så let", og det har hun jo ret i.

Mvh. Carsten
OOOooooo......det "løber mig koldt" ned ad ryggen.....husker, som var det i går, min yngste. Hun havde kolik og sov kun 5 min. ad gangen, de første fem mdr. Jeg var ikke i seng i fem måneder og, tilstår gerne, jeg kunne have kvalt hende. :oops: (Der er liv i hende endnu)
Prøv at vænne de små fra mad om natten, men giv gerne lidt vand. Det giver hurtigt en bedre nattesøvn til alle incl. faderen..den stakkel (ironisk)
I kan også nøjes med at vende barnet om på den anden side og se om de ikke sover videre.
Bare min erfaring.
Hilsner
sniffer

Sniffer  
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind