Montere lister på pudset væg

Hej alle gør-det-selvere

Som kronen på værket vil jeg montere loft-lister (dvs i overgangen mellem væg og loft) på et nymalet værelse for at skjule skævhederne i et gammelt hus. Væggene er "gammeldags" puds, dvs hønsetråd/strå/puds.

Jeg har købt nogle lister, ca 15x40 mm, til formålet. Problemet er bare at få dem til at hænge fast! Jeg har prøvet med stifter, ca 1.5mm x 50mm. De vil overhovedet ikke bide og får ikke fat i noget fast.

Findes der en eller anden smart type søm, skruer eller stifter, der er velegnede til formålet ? Jeg synes det er lige voldsomt nok at skulle sætte listerne op med skruer og rawlplugs.

På forhånd tak for dit svar og venlig hilsen fra

Janus Lyngbye
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lime dem fast, med en af de der varme-lim-pistoler..yderst effektivt!

Mvh
ThomasB
Acrylfugemasse klarer det meste, du skal bare ikke smører for tykt på

Venlig hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Idani> Det er skide svært at fastholde listerne mens fugemassen tørrer i 12 timer, man får HAMMER ondt i armene... biggrin

..derfor limpistol, der tørrer med det samme smile

Mvh
ThomasB
Du er da også så kedelig - det er da det man har børn til, så ved man da også hvor de er smile

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hvorfor sætte børnene til at holde en liste, når man med min limpistol, kan lime børnene fast til et eller andet tungt..?

Mvh
ThomasB smile

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 04-09-2002).]
Annonce
Ja, og har ungerne krøllet hår, kan man sætte velcro i loftet i børneværelset. Så hænger de lige så pænt, og slider ikke på gulvene, bare hæng dem i midten, så ikke der kommer fedtede kradsmærker på tapetet crazy

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Thomas B hvilken limpistol har du 
Hvad med hurtigtørrende set-lim, eller den slags lim man bruger til skum-stuk lister?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Tror de er opsat her 23 år efter 😉
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis