galvaniserede biler !!! hvilke???

Hej !!
Jeg skal snart have en ny brugt bil. Da jeg ikke gider at ligge og svejse undervogn hver andet år og ikke har råd til nye biler er jeg på udkig efter en brugt galvaniseret bil fra omkring 1990 og frem. Mit spørgsmål er hvilke mærker og modeller som er galvaniseret. Er der nogen, der har nogle guldkorn???

Hilsen Folke
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Audi var blandt de første, men kun en del af karosseriet.

Min Supra var ikke, men efter 120 tusinde km. og 6 år med vinterkørsel i DK var den som en barnenumse i undervognen, ikke en rustplet og heller ikke andre steder, og intet havde jeg foretaget mig. Fantastisk

En 3 hjulet Reliant fra England er helt i plastic, og sportsvognen Morgan 4 og Morgan +8 har træchasis. En del amerikanervogne bruger fiber til skærme mv. af hensyn til vægt, og de kan heller ikke ruste.

Mvh. JørgenE
Hvis du fortæller lidt mere om hvilken bil du havde tænt på...
Er det en stor bil eller en lille bil, en stationcar, en sportsvog eller ??
Hvad må den koste 10.000 eller 150.000 ??
Kan du selv lave nogle reperationer og gider du ???
Skal du kun køre korte strækninger et par gange om ugen eller kører du 2 - 300 km om dagen ???

Hvis du fortæller lidt mere om dit behov og hvad du havde foreatillet dig vil jeg tro du får en masse konstruktive tilbagemeldinger her på siden. Men prøv også www.fdm.dk og på statensbilinspektions hjemmeside kan man vist også se hvad der er de mest udbredte skader/fejl på de enkelte bilmodeller...

Men generelt er alle nyere biler ganske fornuftige hvad angår rust... Biler ruster ikke helt på samme måde som tidligere. Og en rimeligt udbredt model gør oftest at reservedelene kommer i et fornuftigt prisleje...

Så kort fortæl lidt mere og du vil få svar biggrin

MVH Njord
Kender en del, der kører eller har kørt Audi 80 fra '87-'92. Jeg bliver til stadighed inponeret over, hvor godt disse 80'ere holder. Selvom de har holdt udenfor i hele deres levetid, er der kun lidt pletrust på karrossen - som regel intet eller meget lidt underneden.

Overvejer faktisk selv at skifte min relativt nye Peugeot 106 med en 80'er (sydtysk import)

Mvh.

Jan R.
Tak for alle 3 svar. Jeg synes jeg har set jeres navne før :?: :?: :?: Er det l-d-s´s dream team. :wink: Nåå!!!!!
Jeg overvejer en Audi 80 årg. 90-92 fra sydtyskland da vi har familie der nede. den samlede pris med afgift og hele mollevitten må være 50-60.000 kr. Jeg kan svejse, skifte dele og alt det der, med gider ikke at lave rust arbejde hver andet år. Men hvad kan man få af galvaniserede biler for 50-60.000 kr :?: ER der flere bud ud over Audi 80 :?:
For 50k kan du få imellem 1 og 10 Tipo'er. Men der hvor de ikke er galvaniserede rådner de som var de betalt for det.

MVH

PS. lad være med at svejse for meget, så ryger galvaniseringen biggrin

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
min peugeot 405'er var fuld galvaniseret på nær tag
det samme er min 406'er

Lennart
Altså, du er jeg ikke selv helt til biler fra 80 af, men som sagt ville jeg nok gå efter en Audi 80 eller porsche hvis der skal være sjov, det er galvaniseret efter 76 mener jeg.
Tror dog jeg ville holde mig langt væk fra en 405 sorry, for så tror jeg pengene bliver brugt andre steder end rust. Så hvis det kun er rust den ikke må fejle, så køb en Audi og hvis den bare skal være stabil, så køb en japaner, måske Toyota wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis