Reparation af bom til sejlbåd

Hej alle,

Jeg har netop solgt min Granada 24, og skal lige have udbedret en lille skade inden overdragelse.

Selve den kop/prop som er popnittet i enden af bommen (ind mod masten) er irret, og er derfor brækket af. Se evt. nedenstående billeder. Beklager kvaliteten men jag havde ikke lige mit digital kamera ved mig og måtte ty til mobilen.

Jeg har haft fat i John Mast som i sin tid har lavet bommen, men de forventer ikke at kunne levere denne reservedel mere.

Hvor pokker skal jeg så henvende mig for at fabrikeret en ny del ? Håber nogen kan hjælpe. Er der nogen her på LDS som kan fabrikere den, er jeg meget interesseret i at hyre vedkommende :wink:

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej alle, Jeg har netop solgt min Granada 24... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ar nu bestilt et nyt emne hos den oprindelige producent af bommen. Må bare håbe på de skynder sig lidt, da det koster kr. 460,00 + moms/time cry. Emnet laves som sagt ikke mere og skal derfor specialfremstilles

Med venlig hilsen

Claus Holm
Da der åbenbart er mange fordomme omkring svejsning i aluminium. Jeg udføre til dagligt reparationer i plader stænger og sprøjtestøbte legeringer i aluminium. Som regl ser jeg mange gange at de råd der gives ikke er lige gode. Vi får mange reparationer ind som desværre ikker er gået godt, det skyldes oftes at man begynder at svejse uden at kende legeringen på det der skal svejses. Man tager det første der er på hylden. I langt de fleste tilfælde er det ikke emnet der skulle repareres der er dårligt men valget af svejsetråd der er forkert..
Der fås svejsematerialer der er specielt udviklet til reparation, de eleminerer gætværk omkring valg af tilsats tråde da de dækker et meget større legerings spektre ind produktions svejsetrådene gør. Desværre er der nok nogen der bliver lidt sure, forde det kunne virke som skjult reklame. men de svejsematerialer jeg kender er vi selv med til at udvikle.

Vi udføre reparationssvejsning.
Vi giver råd og vejledning.
Da vi selv bruger de produkter vi sælger, kan vi også give den bedste vejledning.
Mvh Allan Levisen
AB Svejseteknik.

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis