Din have Zephirine

Hej Zephirine
Nu har du skrevet så utroligt mange gode have indlæg biggrin , er det ikke snart på tide, at du viser nogle billeder fra den have du går og roder i.
Den må være flot med den aktivitet du lægger for dagen, det er i hvert fald det indtryk man får :wink: .

Jeg skal nok lade være med at vise min, så tror jeg, jeg bliver forment adgang i Lav-have :lol:

Mvh. Carsten
Hej Zephirine Nu har du skrevet så utroligt mange... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zep.

Sjovt at se haven - og lige en efter min smag, der ikke er friseret men dog med masser af oplevelser. Men husk nu, jeg er ikke havemand, men jeg nyder når noget skaber glæde, og så er det mindre væsentligt om en havebænk ikke står som ny osv. bare man selv nyder den.

Mvh. JørgenE
Min have ender såmænd næppe nogensinde blandt de traditionelle "åbne haver" - og det betyder ikke længere noget.

Der var engang, hvor den lignede en urskov og hvor jeg gik og drømte om, at en stor rendegraver erstattede hele molevitten med det lækreste Søren Ryge jord, hvorefter en arkitektstrikket haveplan med et ville blive realiseret derude...

Det brugte jeg meget tid på bag skrivebordet. Men jeg kunne bare ikke finde den rette indretning. Jeg kunne ikke se det for mig. Og egentlig var jeg på nippet til at mene, at det med have, slet ikke var mig.

Men pludselig kom det over mig at gå i krig med græsplænen, som var høj, tuet, halvvissen og hvad ved jeg. Det kostede en del sveden med græsrive og plæneklipper. Men det lykkedes at få et "gulv" i haven. Bevares, det var ikke det rullegræs, som tidligere prægede mine drømme. Der er stadig lidt af hvert i den - inkl. ujævnheder.

De gamle bede dukkede op og med dem interessen for at finde ud af, hvad der egentlig gemte sig deri. For en del vidste jeg om planter forinden. Og dermed startede haven med "ombygningen", som sikkert vil vare ved i mange år.

Haven er et rum, som skal tilføres en masse oplevelser - og derfor søger jeg ofte inspiration til mine ideer, som pludselig dukker op af det blå. Det er i virkeligheden det, der er det sjove ved at have have for mig. Græskanterne interesserer mig meget lidt. Og det var svært at sætte fotos og ord på haven til glæde for andre. Begejstringen kommer indefra og den kan jeg ikke overføre hverken til dig JørgenE eller dig Carsten. Men I er stadig velkomne til at "kigge ind" i min have som alle andre, der har lyst til det.

Ha' en god dag!
Det passer nu ikke Zephirine, for din entusiasme og begejstring over din have smitter. Godt humør smitter, det gør dårligt humør også.
Derfor kommer man også længere med godt humør, og dagen bliver bedre af godt humør, og ikke træls at komme igennem. Det er lige før, at man bare behøver at læse et af dine indlæg, hvis man skulle ha' fået det forkerte ben ud af sengen, så ser det hele anderledes ud.

Så jeg vil sige igen Zeph, selvfølgelig kan du overføre begejstring til os andre, og bliv endelig ved med at lade det komme biggrin Rigtigt nok at det kommer indefra, men det kommer jo ud biggrin

Nå, jeg fik lige et anfald af dem her biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin , :lol: :lol:

Mvh. Carsten

PS. Jeg er ikke nede over min have, jeg synes det er morsomt, og på et eller andet tidspunkt, skal der nok komme noget, der ligner skik over den :lol:
Tak :oops:

Jeg glemte forresten helt noget meget vigtigt derude lige nu... Larverne på Blomsterkarsen! Måske kålsommerfugl, ved det ikke. Men de er genstand for megen nysgerrig opmærksomhed hos pigerne lige nu. Og nåh ja det er i grunden ret hyggeligt og afstressende at sidde og se dem gumle sig store og fede før de forpupper sig og ender med måske at blive sommerfugle.

Og så er der lige et foto af facaden på Lillebo, som også indeholder det der grønne havehegn/væltende stolper/ukrudt, som skal væk i efteråret.
Bliver næsten helt sentimental af at kigge på denne tråd - der er ændret voldsomt meget siden da...
Annonce
Formentlig er det bare mere frodigt og hyggeligt...

Green

Meget! Og temmelig vigende græsplæne...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis