Tis på gulvtæppet

Husets yngste har åbenbart hygget sig med at tisse sådan lidt afsides - på gulvtæppet cry Og det er ikke lige idag.

Hvad gør jeg for at fjerne lugten fra sådan et syntetisk, relativt lyst all-rum tæppe?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Rodalon.

Brug det i en lettere koncentreret form.

Vupti

Colormann
Meget uprof., men gad vide hvorfor jeg altid smiler når Zep skriver - har det mon noget at gøre med, at jeg altid bliver i godt humør?

Jeg tror det, for nogen mennesker giver meget til andre. Og de få der gør det, og jeg kender kun få der gør det giver så meget - hos Zep mindst 2:1 - og en enorm glæde bare ved sin tilstedeværelse. Et privilegie hun er født med og forstår at formidle, og tak for det.

Mvh. JørgenE
Hej Zephirine, jeg fandt dette et andet sted på nettet, håber det er noget du kan bruge.

"Der er forskellige midler til at fjerne lugten med. Hvis tisset er tørret ned i et trægulv bliver det svært at fjerne.
Lugten kan fjernes ved at vaske og aftørre de forskellige møbler med en rodalonopløsning. Bland opløsningen 1:1 evt i en blomsterforstøver og tør efter med en tør klud. Du kan også bland HVID husholdningseddike med vand i forhold 1:2 og vaske med det. Det vil fjerne noget af lugten så hunden ikke igen tror at det er der den skal tisse.. husk at fjerne opmærksomheden fra stedet hvis det er muligt. Ros hunden når den tisser udenfor. Hvis der er gule pletter efter urin skal du have fat i en bio-enzym blanding. Den påføres pletten og skal virke i en ugen før aftørring. Hvis pletterne er på et gulvtæppe og er svære at fjerne kan man i mørke lyse på tæppet med ultraviolet lys.. så vil alle organiske pletter tis, blod, sæd osv dukke frem fra lyset. så kan man se hvor det er man skal behandle. Husk at en hund orienterer sig ved hjælp af lugtesans og kan sagtens lugte igennem opvaskemiddel og ajax. Pletten skal fjernes med organisk eller bakteriedræbende midler.
God fornøjelse, det tager rigtig lang tid at fjerne pletterne..."

Mvh. Carsten
Forsøgte lørdag med Rodalon i den opløsning, der er angivet på flasken. Det virkede bare ikke.

Men Rodalon 1:1 det rykker :shock:

Jeg har nu på bedste jordbærplukkermanér forsøgt at spore lugten i tæppet. Den er væk. Hvordan det så lugter, når solen kommer på, det må tiden vise. Men lige nu er det altså en succes.

Iøvrigt kan jeg da lige tilføje, at jeg bruger stofbleer til at suge væsken op fra tæppet. Jeg har ikke mødt den klud eller det viskestykke/håndklæde, som kan gøre det bedre end dem.

Men eh, Carsten skal hun så have en hundekiks, når hun har tisset i haven :lol:

Takker mange gange for alle bidrag i debatten :!: (og iler videre i mit anfald af rengørings/oprydningsvanvid...)
Annonce
Hej Zephirine

Det aner jeg ikke en brik om, jeg forstår mig ikke på hunde, eller noget andet dyr for den sags skyld, så det må være helt op til dig, og som jeg skrev, så var det noget jeg havde "lånt" et andet sted fra - Er copy/paste funktionen ikke bare fantastisk :lol:

Mvh. Carsten
Den er en sand gave biggrin

Husets yngste er iøvrigt ikke en hund, men en pige tongue

Ha' en god dag - og tak for hjælpen.
Piger kan vel også spise hundekiks.

Delfinen
Jamen helt sikkert, Jensen. Faktisk generer det hende hverken at spise hundemad eller at tisse midt på græsplænen, den lille bølle :wink:
Sådan er det jo med de kære små, mine skal bare ikke ud på græsplænen, for så bliver de væk :lol:

Mvh. Carsten
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis