Isolering af betongulv

Hej !
Er der nogen der har prøvet at isolere ovenpå betongulv? Det skal hæves mindst muligt og øverst skal lægges laminatgulv.

Mvh
Handymus

;-)
\"Handy\"mus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget isolering er det du forventer at kunne lægge ???

Er der plads til andet end een af de grønne plader man kan bruge til at lægge under parketgulv ?? Der skal jo være en lille frigang under døren, samt plads til parket ( laminat )....

Prøv at starte med at måle den frie plads under døren !

Hvad er problemet ??

Er betongulvet uisoleret ?? Fodlkoldt, eller vil du gerne efter isolere gennerelt og så starte med gulvet ??

MVH Njord
Øh eh - grønne plader :?: Frigang under døren?
Sidste råd jeg fik (i råd og dåd) var at lægge rockwool og så er minimum vel 50mm? Gulvet skal helst hæves mindre end 100mm i alt, da der i forvejen er ret lavt til loftet ved ydervæggen. Det er en lille tilbygning og det ser ikke ud til at der er nogen isolering overhovedet. Vil prøve en vinter uden efterisolering af ydervæggene, for rummet er i forvejen meget lille...
Synes nu rockwool løsningen lyder ret besværligt - hvis der skal til at lægges strøer og hele molevitten, så hvis du (Njord) kender en bedre løsning ville det være fantastisk :lol:

PS. Må vist hellere indrømme at jeg er førstegangshuskøber og overtog et hus til total renovering for ca. 1 mdr siden... :roll:

:lol:
"Handy"mus

;-)
\"Handy\"mus
Hej Handymus

Der er nok desværre ingen vej uden om, det er dog ikke så besværligt som det lyder.

Mvh. Carsten
Man kan lægge flamingo og så støbe igen. Men det bliver jo mere end 100 mm.
Det rigtige at gøre er at hakke det gamle gulv op og grave ud til ny passende isolering, fxx 200 mm flamingo.

Det er ikke altid så galt at hakke gulve op.
Du kan da også lægge et trægulv ovenpå. Fx 50 mm fra det eksisterende. Det vil hjælpe meget. Husk tjærepap.

Delfinen
Hej

Jeg har lavet en konstruktion bestående af følgende:

Gammelt betonklaplag
Afrettet sand ca. 5 mm.
100 mm styrolit (flamingo) G80
0,2 mm plastfolie
22 mm gulvspånplader
2-3 mm skumdug
7 mm laminatgulv

Det blev faktisk et rigtigt godt gulv der er meget behageligt at gå på.
Dog vil jeg ikke vælge laminatgulv igen, men det er en smagssag.

I dt tilfælde kunne du vælge 50-75 mm flamingo. HUSK det skal være min. G80 - det der anvendes i betongulve er normalt kun G60.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Annonce
Citat fra Per M. Friis

Hej

Jeg har lavet en konstruktion bestående af følgende:

Gammelt betonklaplag
Afrettet sand ca. 5 mm.
100 mm styrolit (flamingo) G80
0,2 mm plastfolie
22 mm gulvspånplader
2-3 mm skumdug
7 mm laminatgulv

I dt tilfælde kunne du vælge 50-75 mm flamingo. HUSK det skal være min. G80 - det der anvendes i betongulve er normalt kun G60.

MVH Per



Hej Per
Brugte du afrettet sand fordi gulvet var ujævnt?
Kan man købe G80 flamingo i ethvert byggemarked?

;-)
\"Handy\"mus
Hej Per

Hvorfor vil du anbefale styrolit G80?

Mvh anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis