Spindlen sidder fast i vandhanen!

Jeg er ny i "lav det selv" regi, og blev super glad da jeg fandt siden her, med alle de gode råd og vejledning.
Efter at have læst lidt om dryppende vandhaner, tænkte jeg at nu skulle tiden være til at jeg tog kampen op med min egen dryppende af slagsen. Men Spindlen sidder FAST. Jeg har kæmpet så papegøje tang og hænder er tæt på ødelagt. Hvad kan jeg gøre? Jeg har givet den lidt olie, men lige fedt hjælper det. Jeg er bange for at ødelægge spindlen, da jeg kan se at der går små stykker af den, jo mere jeg slider. Den skal vel drejes højre om for at komme op???:-)

Håber nogen har et godt råd eller tip!

På forhånd tak....

Laursen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg var lige nede og kigge på min egen vandhane. Så vidt jeg kan se skal spindlen drejes mod uret for at komme op. Det er vel det modsatte af højre om? Jeg kan ikke huske at mine spindler har siddst så godt fast, mon ikke du drejer den forkerte vej? Plejer i øvrigt at bruge en ret lang svensknøgle, det er bedre end en papegøjetang. Er det ikke muligt hos dig. spindlen behøver du ikke være så øm overfor, den kan købes uden at det er særlig dyrt. Har du investeret i en sædefræser?

mvh Anders
min fejl....jeg mente også mod uret, som en almindelig skrue!

Nej, jeg har ikke invisteret i en sædefræser... Jeg ved sandt at sige ikke hvad det er. Har set det nævnt i en række af de indlæg jeg har læst, men kender ikke dens funktion. Min dryppende vandhane er mit første projekt....Mit første hjem, under egen forvaltning!


MVH

Laursen
Kære Laursen

Du er kommet til det helt rigtige sted! giv ikke op, al begyndelse er lidt svært. Gummipakningen i bunden af spindlen trykker mod et rundt område i selve amaturet. Dette område kan med tiden trænge til at blive rettet af. Det gøres med en sædefræser. Når du nu er færdig og pakningen er skiftet og vandhanen alligevel ikke er tæt eller skal skrues hårdt for at blive det, ja så har du brug for en sædefræser (kan vist købes for under 100 kr.
Der gives i øvrigt situationer med gamle vandhaner. hvor det bedst kan betale sig at skifte til et helt nyt amatur. Måske skulle du overveje det?

mvh Anders
Ofte er det langt billiger at købe et nyt armatur...
Med mindre der er tale om en speciel udførelse du holder meget af der lige sidder i køkkenet.... Men så må du igang med sædefræseren og et nyt pakningssæt... Men det letteste er at skifte hele armaturet.
Husk at lukke på balofixventilerne under køkkenbordet inden du skiller det hele ad...

MVH Njord
Og husk lige, at hvis hanen stadig drypper (uanset om det er en ny eller om du har rep. den gamle) så ikke noget med at spænde grebet hårdere, men skynd dig istedet at åbne hanen og lukke igen med det samme. Det pga. at der kan sidde en spån i klemme, hvis du bare spænder hårdere til vil den sætte sig fast.
Jeg takker for velkomsten her til, og for de gode råd!
Kan da fortælle at min vandhave ikke drypper længere:-) - Så bedre kunne det ikke være! Ser frem til at komme i gang med hjemmebyggeriet i årene fremover:-)


MVH

Laursen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis