Redigering af billeder.

Hej biggrin

Er der nogen der kender et sted hvor man kan få fat på et dansk redigeringspogram?? Vi tager en del billeder, og kunne godt tænke os at rette på dem. Vi kan ikke forstå de der ting der står på engelsk, så derfor søger vi et dansk (gratis) redigeringspogram.

tak for jeres hjælp.

Mvh Cirkeline

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Cirkeline.

Hvilke typer rettelser er det i er interesseret i at foretage? Er det beskæringer, større/mindre forhold, drejning og spejlning af billeder? I så fald er det i Windows includerede program "paint" ganske fyldestgørende. - og det er selvfølgelig på dansk hvis jeres Windows er dansk. Er de ønskede rettelser af mere grafisk karakter, skal i nok over og have fat i et engelsksrpoget program. Det burde dog være muligt at finde en dansk side, med en let og overskuelig indføring i et af de engelske programmer.


MVH

Laursen
Det vi har brug for er at gøre for mørke billeder lyse og omvendt, og fjerne feks. en rids i en rude m.m.

Der er en der engang fortalte mig at man kunne godt få det engelske pogram paintshop ?? på dansk men ingen har endnu kunne hjælpe..

Tak for hjælpen smile

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
Hej Lauersen.

Der er en der engang sagde man kunne få det engelske pogram ( jeg tror det hed noget med paint shop et eller andet) på dansk, men vedkommende kunne ikke huske hvor det var henne han havde set det..

MVH Cirkeline biggrin

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
Hej C.

Programmet du tænker på er Paint Shop Pro og er et meget godt og effektivt program som bruges af profferne såvel som af familien med interesse for grafisk design og billedbehandling. Du kan læse mere om de danske kurser inde på paint shop pro's danske hjemme side www.paintshoppro.dk men det er en dyr løsning. Bare programmet koster ca. 1600 (den nyeste version gør i hvert fald). Men som en anden løsning kan i prøve at kigge lidt på et par af bøgerne på siden her: http://www.e-boghandel.dk/search.asp?title=billedbehandling&languageid=1166,%201176 De er på dansk og BILLIGE! Held og lykke med billederne!

MVH

Laursen
Hej Lauersen.

Jeg vil straks få fat i en af disse bøger... tusind tak for hjælpen..

Mvh Cirkeline biggrin

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
Annonce
Hej Cirkeline

Hvis dit behov er beskedent kan du få et gratis redigerings program ved at bestille en startpakke ved http://www.extrafilm.dk/ Programmet er selvfølgeligt rettet mod at du skal rediger dine digitale billeder og så lade dem overføre til papir hos ekstrafilm. Det sidste har du muligvis ikke brugfor men det første får du altså gratis. Programmet er simpelt men altså gratis og på dansk.

mvh Anders
...sad lige og lege lidt med mine egne billeder, og fandt ved denne lejlighed et program i windows xp der hedder "Microsoft photo editor" Programmet er en del af "Office" pakken, så mon ikke det er muligt at i kan finde det i på jeres computer. Ellers kan I indsætte "Office" cd'en, så fremt i har "Office" og vælge at instalere programmet. Jeg har leget lidt med programet her til morgen, som er på dansk, og det er en del mere billedbehandligs orienteret end f.eks. paint. Har kan i både lave små udtværinger, som f.eks. at fjerne en revne i en rude og lignende, samt ændre lys, kontrast og så videre. Programmet er faktisk ret godt... I kan prøve jer lidt frem, og se om programmet er fyldestgørende, ellers finder I sikkert en god bog;-) - en ting til....under "hjælp" kan i finde dansk vejledning til programmet, så det skulle være lige til at bruge! God fornøjelse!

MVH

Laursen
Hej Cirkeline.

Jeg har et forslag til et program, der er ret let at anvende. Desværre er det på engelsk. Men jeg synes, du skulle tage et kig på Photo Filtre. Her ser du et screenshot:
http://photofiltre.free.fr/utilitaires/scr_photofiltre.htm

Her kan programmet downloades:
http://photofiltre.free.fr/download_en.htm

Hvis du er interesseret, skal jeg gerne give dig instruktion til de elementære ting, du vil gøre ved dine billeder: Ændre lys, kontrast og farve. Beskære og fx tilsætte noget skarphed. Sætte en fin ramme omkring dine billeder. Programmet kan altså en hel masse - og så er det gratis :-)

Venlig hilsen
Svend Erik

Svend Erik

Bygningssnedker

hej

bruger selv er program der er hentet fra www.all4you.dk og klik på freeware world team, så er der adgang til alle gratisprogrammer, og
som hedder Xn View , og det er på dansk

der er mange gratisprogrammer at hente på www.all4you.dk

god fornøjelse

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej .

Jeg takker for de der har besvaret mit " nødråb om hjælp" biggrin

Jeg er nu ved at gennemgå dem alle..

Mvh Cirkelinedk

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis