Norsk motorbåd

Hej alle
Jeg har erhvervet mig en gammel glasfiberbåd med en 40HK Johnson påhængsmotor. Det hele er købt i Norge. På det norske registrerings papir, står bare at det er en LANDSTEDSBÅT. Men det er vel en massebetegnelse for mindre både i Norge. Er der nogen der kender mere til modellen se billed.
Motoren skal jeg have renoveret. Er der nogen der har en servicemanual over en Johnson 40RL70 påhængsmotor, så vil jeg gerne købe, låne eller købe kopi af manualen. biggrin
Tysse bådtraileren som også er Norsk er købt med. Er der andre der ejer en Tysse bådtrailer, vil jeg gerne høre fra dem.

Nils-Henrik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders
Tak for hjælpen, men der har jeg været. Det var måske nemmere hvis der var en der havde det lige i nærheden. Men det bliver en ordenlig omgang jeg skal igang med. Motoren har ikke været startet i over 12 år, og stemplerne har sat sig. Så toppen skal af, så jeg kan se hvordan det ser ud. Men jeg tror det bliver spændende. :roll:

Nils-Henrik
Johnson>Ja, det lyder absolut spændende, og som lidt af en "herreopgave"
Jeg håber meget for dig at du finder de manualer du søger, for ellers bliver det rigtigt meget spændende biggrin
God arbejdslyst.

Mvh Anders
En så gammel påhængsmotor er ikke nødvendigvis det letteste at reparere på... Jeg tænker he rpå hvad er tærret og kan det betale sig at renovere ??? Men det koster jo ikke noget at åbne og kigge på hvad der er af herligheder inden i 8)

MVH Njord
hejsa
med hensyn til bådmotoren har jeg fået biblioteket til at fremskaffe en reperationshåndbog på er ældre Evinrude som jeg skulle have repareret,
og der var mange forskellige motorer i samme reperationshåndbog,

så prøv på biblioteket ,
de vil kunne hjælpe dig

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej igen
Jeg er ikke gået igang med båden endnu, men er der nogen der ved om det ville kunne betale sig at sætte en hardtop på sådan en båd? Men den skal vel special laves (støbes), eller hvad? :?: Og hvad koster det mon?? :?: :?

Johnson

Nils-Henrik
Hej

Start med at hælde noget rustløsner (Helst med grafit eller MOS) ind i sylinderne. Læg motoren så stemplerne er nederst (forbrændingskammer øverst). Tip motoren lidt så rustløsneren kommer rundt i forbrændingskammerne. Efter en uge gentages øvelsen. Det tager uger, med processen kan fremskyndes hvis motoren ligger varmt.
Det er ikke sikkert at motoren er noget værd eller kan repereres, men rustløsner kuren skader ikke.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis