Muret sålbænk

hvordan laver man en muret sålbænk, så den ligner dem på de andre vinduer?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaaa, hvis du ikke skulle få et svar her, du kan bruge, så prøv http://www.mur-tag.dk/muc/faq_form.htm
Jeg forsøgt at finde noget om sålbænke, men det er ikke rigtig lykkes, så linket må blive mit bedste bud.

Mvh. Carsten
Hej mkur,

Hvorledes er stenene i de andre placeret - på fladen eller på højkant?

Jeg fik muret sålbænke ved alle mine vinduer (der sad sorte klinker inden). Jeg pillede ganske enkelt et skifte ud, så kunne mureren lægge et skifte på højkant ind. Da mine sten er meget hårdt brændte, havde han nogle steder problemer med at få dem til at ligge lige mens mørtlen bandt af, hvorfor han monterede et bræt nedenunder til at stabilisere dem.

Du skal regne med at klippe "toppen" skrå, for at de kan være under vinduet.
Husk murpap under stenene og før det op bag disse.

Hvís du har prøvet at mure før, er det ikke den helt store kunst - men kræver lidt tålmodighed (hvilket jeg ikke har - så det fik mureren æren af).

Mvh.

Jan R.
Jeg har prøvet. Det er nemt nok. Stenene kan stilles på højkant eller lægges ned.
Du bør ulejlige dig med at være meget omhyggelig med at placere hjørnesnoren og sætte stenene præcist til den.
Enhver unøjagtighed ses på 100 m afstand.

Delfinen
Hov jeg glemte at sige. Afstanden mellem stenene skal være helt ens. man er nødt til at beregne fugernes bredde.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis