Betonklæb...på vinduerne jhaaning 20 26-08-2002 08:33 Hej,Jeg er ved at pudse huset op, og efter at have ladet skidtet stå en week-end kommer jeg tilbage og ser at mine vinduer er totalt smurt ind i betonklæb. Hvordan får man sådan noget af?mvh,Jesper Besse 12 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
M U F I 2331 27-08-2002 21:00 Betonklæb.....snakker vi puds eller limprodukt ?? Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jhaaning Trådstarter 20 28-08-2002 09:48 Hej MUFI (?!)Desværre snakker jeg om limen....... hjælp,Jesper Besse
MIG IGEN...:D 2331 28-08-2002 21:42 Hmm, jeg ved sgu´ ikke, jeg ville nok prøve med noget Acetone, det plejer at æde alt. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
OleW 2331 29-08-2002 06:59 Jeg er ikke helt klar over konsistensen på betonklæb når det er tørret ind på en rude, men jeg tror jeg i første omgang vil smørre runden ind i brun sæbe (godt lag), dække den til med plast og lade det stå et døgn. Derefter fjerne det hele ved hjælp af en skraber (sådan en med et barberblad i). Brun sæbe har en utrolig god opløsningsevne på næsten alt maling,lim, fedt mv., hvis det bare får lidt tid til at virke.Det kan også være, at der findes produkter hos byggemarkedet som kan fjerne det. Du kan prøve at spørge dem. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ThomasB 1608 29-08-2002 12:06 jhaaning => Hvis du have et ordentligt svar, tror jeg du bliver nød til at skrive hvad det produkt der er på vinduerne hedder.Hvis det er sillikone-baseret, så er det sprit, og hvis det er beton, skal der noget syre til eks. eddike eller saltsyre.MvhThomasB Annonce
jsj 35 29-08-2002 19:34 Hvis du med "på vinduerne" mener på glasset ville jeg ubetinget prøve at skraber det af først. Den skraber du skal anvende er af typen til glaskeramiske kogeplader med en barberbladslignende (bare stærkere) klinge som kan udskiftes når den slides.Med venlig hilsenjsj Mvh Jan Steen
Jørgen 489 30-08-2002 00:25 Og ikke for noget - een! smiley skal fortælle om man pjatter, er vred eller måske pinligt berørt - ikke andet.At gentage samme tegn signalerer at vi andre nok ikke kan forstå hvad den ene betyder, men er nødt til at have den mange gange, for at forstå det, og vi så må være ret dumme.Så undlad mængden af samme smiley i samme meddelelse, hvis ikke det er for at forklare, at en anden ikke har forstået meningen første gang, og selv der forstår vedkommende garanteret også bare visningen af en enkelt.Det er aldrig nævnt før, så det er ikke en løftet pegefinger, men blot et godt råd om hvordan man opfører sig på nettet i almindelighed. Det har taget mig selv mange år, og jeg falder fortsat i engang imellem.Mvh. Jørgen Med venlig hilsen Jørgen
MUFI 230 4990 30-08-2002 21:07 Øv, nu syntes jeg lige det så så flot ud med nogle farvede små ansigter, og så må vi ikke....De er da så søde at man fristes til at bruge dem oftere. VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.
Jørgen 489 31-08-2002 21:48 Hej MUFIDu må også godt prøve det een gang til, og skal vi så aftale een gang om året?Pjat til side - I må gøre som I vil til en vis grænse, jeg prøver kun at sige hvordan vi selv opfatter det, og det jeg nævnte er meningen med en smilie - for det er utroligt svært at sige noget sjovt, sarkatisk osv. hvis ikke man viser ansigtet samtidig (her en smilie), så kan noget virke arrogant eller direkte flabet, som slet ikke har været meningen i indlægget - så misbrug ikke smilies, men vi har ikke patent på dem.Mvh. JørgenE Med venlig hilsen Jørgen
Lh 5 31-08-2002 23:05 Tilbage til betonklæbet.Jeg har selv haft problemer på et skiffergulv med det forbistrede stads.Det jeg brugte var desværre et plast/cement produkt. dvs det gav chrom-eksem på nøgen hud og var elastisk som sejt tyggegummi.Er det sådant noget, du har på dine glasruder, så har du problemer.Syre virkede ikke for cementen var bundet.Jeg måtte have excentersliberen frem og den kan du jo ikke bruge på glas.------------------
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her