Glasbyggesten

Hej igen!
Nu er jeg ved at forberede en bruseniche i glasbyggesten og henvendte
mig i Silvan for at få gode råd-optimist som jeg er! biggrin
Men "ham der vidste noget om det", vidste altså ikke engang det der står
i brochurerne! :roll:
Mit spørgsmål er derfor:
Er det bedste først at beklæde med fliser på væg og gulv, eller skal
jeg bygge op fra det rå betongulv?
Fordelen ved først at flisebeklæde er jo, at jeg slipper for tilpasning/tilskæring af fliserne, og underste skifte byggesten vil heller ikke blive delvis skjult af fliserne.
Jeg vil meget gerne høre fra no'en, som har prøvet og dermed fået erfaringer. Da væggen skal dreje 90 grader, er jeg tvunget til at benytte
"den besværlige" byggemetode medtjærepap, flamingo, specialmørtel, stiger m.m.
Håber I har et godt råd!

mvh
Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil da tro, du kan lade fliserne gå under din glasstensvæg, altså lægge dem først. Jeg har ingen væg af glasbyggesten, men jeg har lige haft en murer til at lave en trappe i min baggang, og her går klinkerne på gulvet ind under, så hvorfor ikke på dit badeværelse, som du selv siger, det er lettere. Du skal bare være opmærksom på at få renset godt af, så der ikke er mørtelrester tilbage, når du er færdig.

Det andet har jeg desværre ingen kommentar til.

Mvh. Carsten
Ja, jeg har set diverse links og brochurer, men de beskriver primært
"den lette" metode, som kun kan anvendes, hvis man skal lave vægge med rette linier. Jeg vil gerne have en væg, som svinger i et blødt 90 graders sving, så jeg hører gerne fra no'en der har prøvet "den svære" og har gode råd.

mvh
Henrik
Til din information så er personalets viden, i Silvan og Bauhaus, 80% mindre end 6 æg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis