katten kradser planten i stykker

Vi har en elefantfod (stor plante) stående i vores stue, og vores kat kan ikke få nok af at hvæsse dens kløer i den stakkels plante. Hvad gør man for at vænne den af med det?

Spray måske?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
tror det ville være en god ide at lave et "hvæssebræt" til den, så den får noget andet at hvæsse klørene på, for hvæsse kløer skal en kat jo biggrin

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Har du prøvet en sprøjteflaske (en blomsterforstøver hedder den vist) med vand? Kat rører plante=kat bliver våd.
Har du prøvet en sprøjteflaske (en blomsterforstøver hedder den vist) med vand? Kat rører plante=kat bliver våd.


Hjemme ved os taler vi mest engelsk, og der har termonologien "SOAKED" været meget brugt...

Jo, jeg har haft en vand spray i brug og har brugt den MEGET. Og det hjælper også når vi sprøjter, men enten har katten korttidshukommelse eller også er den sindssygt provokerende, fordi det hindrer den ikke i at gøre det lige for næsen af os et kvarter efter, vi har gennemblødt den fuldstændig...

Så der skal skrappere midler i brug..
Godt nok en sej misser :shock:

Hønsetråd el.lign. rundt om elefantfodens stamme (går ud fra, at den har en stamme, når katten hvæsser kløer).
Annonce
Hmmm... lyder måske ikke så tosset. Er det en efterprøvet ide???

Har også hørt om at man kan sprøjte et eller andet produkt på stammen/planten, katten ikke bryder sig om og derved finder et andet sted at fornøje sig.

Får det nogen klokke til at ringe.

hilsen Jakob
Har set det et enkelt sted. Og så mente jeg forresten kyllingetråd. Ideen er at hindre katten i at nå stammen, ligesåvel som småtræer ude beskyttes mod harer o.lign.

Bayer har noget Stop Kat, men jeg aner ikke, om det virker:

http://www.husoghave.bayer.dk/bayer/Internet_hh_dk_new.nsf/content/0AA2!open

Overvejer selv at afprøve det, når jeg har fået nyt sand i sandkassen. Jeg har nemlig ikke tid til at ligge på lur med vandslangen efter vore katte :lol:
alle tiders zephi

tak for det. ha' det godt i det sydbornholmske...

hilsen Jakob, en ex. snogebækker
Hej der...
Katte kan ikke li staniol og plastik, så prøv at sætte sådan noget om stammen, og husk--lidt højt så den ikke kan nå opover. En billig løsning og alt haves ved hånden

Hilsner Sniffer

Sniffer  
My pleasure - og selv tak.

Her er nærmest sydlansk for tiden: hedt og fyldt med turister, ikke mindst i Snogebæk :lol:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis