male et gammelt dækketøjsskab

Hejsa

Jeg har lige købt et gammelt skab som jeg gerne vil have malet hvidt...men hvodden gør man bedst?

Jeg har slebet og grundet det, men nu kommer jeg så til malingen. Hvad er det bedste at bruge og hvordan? Skal man bruge akryl maling og er der forskel på dette? Nu tænker jeg på glans og kvalitet. Er der nogen der kan anbefale en maling jeg kan bruge til dette projekt? Kan man godt bruge en almindelig pensel eller skal man bruge en rulle for at undgå penselstrøg?

På forhånd tak og med venlig hilsen Visel

AA
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

hvad er skabet lavet af ? teak eller fyr ?
er din grunder på olie eller vand-basis?
teak her det med at slå igennem og blive brunligt hvis der bruges vandfortyndbare materialer,
brug en god oliemaling i den glans du finder rigtig, og brug så en god pensel, et gammelt møbel fortjener let synlige penselstrøg,
ellers burde du sprøjtemale det, men det ser ikke så godt ud

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Akryl maling er det nemmeste.
Men akrylmaling har nogle ulemper på længere sigt.
Jeg bruger, trods sundhedsfaren, oftest oliemaling, alkyd maling. Terpentinfortynbar.
Jeg bruger en skumgummirulle, lader tørre grundigt og sliber med korn 120 imellem hvert malinglag.
Alkyd er langt det bedste, efter min mening.

Delfinen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Helt enig!

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også