Yndlingsrose(-n eller -r)?

Min yndlingsrose er Zephirine Drouhin og dernæst kommer Kathleen Harrop.

Begge er tornfri og dufter himmelsk - ZD kraftigst. ZD er pink og KH har en elegant lyserød farve.

Nærmere beskrivelse af begge kan ses på http://rosenposten.dk

Har du en yndlingsrose?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
må lige sige at det er et virkelig god hjemmeside for en nybegynder som jeg er inden for roser :? jeg har altid godt kunne lide buskroser fordi der er så mange blomster på og så er de virkelige flotte når de står i fuldt flor biggrin men kender ikke navne på nogen, måske der er nogen som har en ide til hvad man skulle plante hvis man skulle få plads til en buskrose, måske en med flere farver(håber ikke det gør noget at jeg spørger under dit emne, zephirine biggrin )

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Hejsa....
Jeg har da en yngling---men hvad den hedder ved jeg ikke og jeg har ikke kunnet finde den nogen steder. :oops:
I må få et kik--og det er den samme med 5 dages mellemrum...

Hilsner
Sniffer

Sniffer  
Hovsa.....
Der kom kun det ene med og det er det sidste..forsøger igen

Sniffer  
Er der noget smukkere end roser? - Jeg har arbejdet som revisor for dem siden jeg var 16 år - Vilvorde og importen af franske roser.

Højdepunktet kom, da jeg var 29 år, der kom ejeren af hele importen af franske roser hjem til vores nyerhvervet bondehus, og slog 50-60 roser ned i en rende, så vi selv kunne finde plads til dem. Der var Belle Blonde, Maria Callas og mange navne jeg i dag ikke kan huske, men jeg ved dog, at intet er så smukt som en rose når vi glemmer kvinder :o

Fantastisk at se på og en lise for sjælen.

Mvh. JørgenE
Annonce
I skal lige have et dugfrisk billed af den først udsprungne Zep-rose i år
Ingen roser uden torne, ingen grise uden orne Zeph.

Favoritten lige i tiden er New Dawn, en klatrerose der skulle blive 3-4 m. Farven er sart rosa, og det er også med duft. Meget nem at have med at gøre, så det er nok derfor den lever endnu i haven wink .
Hej Zep.

Flot rose du viser billed af.

Min ynglingsrose. Hmm, jo dybrød med et stort flot hoved, dufter skønt og uintagelig for de grønne bladlus, der plejer at dække mine roser i to ud af tre år.

Ok, sorten Hanne er nu slet ikke helt grim.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Zep,

Min yndlingsrose er Marselisborg. Så den første gang i Jesoerhus Blomsterpark for 4 - 5 år side. Jeg kender endnu ikke så mange, så det kan være der kommer en anden senere.

Mvh Luffe.
Skønne roser! Jeg var et smut omkring rosenposten og fandt billed af dem, for jeg er slet heller ikke erfaren med roser. Men man har vel lov at lære ;-)

Jeg vil heller ikke lægge hovedet på blokken for, om ZD er min favoritrose fremover - der er jo mange skønne... I drivhuset har jeg 3 stiklingeplanter stående, som jeg byttede mig til i vinter; Mm Plantier (som har blomstret), Louise Odier og Charles Austin. De to sidste står i grøn knop nu og jeg er temmelig spændt på, når de springer ud.

Jeg kunne forresten godt tænke mig en tur til Jesperhus engang - har efterhånden set mange billeder derfra, som lokker en plantetosse!
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis