Sprøjtemale ctr. pensel

Vi skal til at male en masse høje fodpaneler, vindueskarme og fyldningsdøre i en gammel lejlighed. Der skal ikke tages hensyn til vægge og gulv, da de bliver ordnet efterfølgende.

Kan det betale sig at at bruge spøjte? Jeg er i tvivl, da jeg aldrig har hørt en prof. maler bruge sprøjte.

På forhånd tak for svar.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen.

De proffe malerer bruger skam sprøjter, men det er også for de proffe, da det kræver en del øvelse.

Men hvis du alligevel vælger at bruge en sprøjte, så køb den et sted hvor du kan få en god vejledning, eller skriv til mig.
Jeg kan anbefale dig at købe en wager håndsprøjte - kan evt. købes i silvan men så mangler du vejledningen, ellers kan jeg anbefale at du køber den hos Beck & Jørgensen, der kan du vejledning og en god maling til rimelige pris.

Venlig hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej JørgenE.

Mange malere sprøjtemaler faktisk lofter, da det sviner mindre!! (man skulle tro at det er løgn.)

Med dine paneler osv. synes jeg at du skal male dem traditionelt, da du ikke kan styre det ordentligt.
Du kan evt. bruge en planstryger istedet.

Mvh
ThomasB
Planstrygeren har tendens til at klatte, jeg vil nu anbefale en velour rulle - og husk så at i acryl maling må du ikke sejtrække, den sætter sig meget hurtigt. Du ruller på i et jævnt lag og lader den så ellers være, så skal den nok flyde pænt sammen
venlig hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også