Golf

Jeg er meget golfinteresseret, og vil selv starte med at spille så snart jeg får tid. Men der er noget jeg aldrig har kunnet forstå logikken i!

Handicap!

Jeg kan ikke se det sportslige i at man kan tabe en golfmatch selvom man er den bedste. Det svarer til at Danmark skulle starte med et forspring på 2-0 i en fodboldkamp mod Brasilien.
Er det fordi golf i sin tid var et spil for de rige, som måske ikke brød sig om at tabe...eller..

Kan nogen her få mig til at forstå det?


Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Handicap bruges i ALLE gentleman sportsgrene.... Golf og Sejlsport...
I mange kapsejladser er der også et handicap, her er tallet dog en værdi for båden der gør at en 24 fods båd kan konkurere mod en 60 fods og måske vinde trods alt... En værdi som kan kaldes en hastigheds justerende faktor ( handikap omregnes i sejltid )

MVH Njord
Hej JørgenE
Næ men kunne bokserne ikke få blylodder i r****
Nå det duer måske ikke :roll:

Sniffer  
Jaaa... jeg er stadig ikke blevet klogere på golf-logikken... :?

I hestevæddeløb er det vel fair at jockey'erne vejer det samme...så det er hestebøfferne det kommer an på.

I sejlsport er der vel osse en vis rimelighed at man udregner bådenes størrelse og sejlareal m.m. så det går ud på at være en dygtig sejler.

I vægtløftning er der osse en konkurrenceform hvor man får point for løftet vægt i forhold til kropsvægt. Dette er der såmænd osse fornuft i,

men golf.....nej! :roll:


Yamsen biggrin

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Jo, det er jo det smarte ved golf, at man ikke skal finde en på samme niveau for at få sjov ud af spillet. En mindre god kan spille mod en mere god og de kan fortsat få en god konkurrence. Dog siger min nabo med handicap 9, at det ikke er særligt sjovt at spille mod en med handicap 30.

(Jeg spiller ikke selv golf)

Mvh. JørgenE
Annonce
Hej !!

Tjah jeg har endnu ikke kunnet se det morsomme i at rende rundt og stritte til en bold med en kæp, det er det samme med fodbold alt--så
hvor ligger egentlig sporten i at sprinte rundt på en pæn græsplæne og jagte en bold ? de sparker / slår den alligevel væk igen når de når hen til bolden.

Undskyld jeg kunne ikke lade værer.

V.h. Håndværkeren
Kære "Håndværkeren"

Det er jo et helt andet spørgsmål, hvis man ikke bryder sig om sporten.

Mit problem var nok lidt tempramentet ved at slå en golfkugle langt væk (det nåede jeg dog kun nogle få gange), og derefter skulle gå hele den lange vej hen for at slå den endnu længere væk. Det er slet ikke mig. Jeg vil gerne have noget hurtigt respons som f.eks. noget med motor eller noget hvor du får belønning/straf her og nu.

Jeg prøvede een gang at give bolden en i røxxx så man fornemmede at det var perfekt, og det var også en skøn oplevelse, men så skulle man gå endnu længere. Suk.

Bordtennis er nok mere til mig - fuld skrue på og ikke alt det langsomme ind imellem. Resultater her og nu.

Mvh. JørgenE
Jaa...Jørgen...du argumenterer ellers flot...men...

Når man, som du skriver, kan få god konkurrence selvom man ikke er på samme niveau, så er det jo i virkeligheden en selv man spiller mod, fordi det er ens eget handicap man skal leve op til. Så kan man jo sige at det er ens for begge spillere, men det er stadig ikke sikkert at den bedste vinder..

Det her med temperamentet - og golf, det vil nok altid være en smagssag.
For mig er golf også en naturoplevelse, ligesom lystfiskeri, jagt, m.m, samtidig med at det er god motion.

Jeg er tror også det har meget at sige om man er udpræget konkurrencemenneske.

Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Uden at gøre det alt for lummert - prøv for sjov skyld at udskifte alle sportgrene (bordtennis, golf og særlig sejlsport) med ordet sex.... og diverse hjælpemidler med...ja gæt selv...Det siger måske også noget om de enkelte debattører :lol:

Måske det er varmen der bringer dette indlæg i omløb - tilgiv mig. :wink:

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis