Græsplænen - bredbladet ukrudt

En større del af min græsplæne led overlast sidste år, hvilket har bevirket, at den dels er blevet meget tynd, dels komplet overtaget af div. bredbladet (i mit tilfælde) ukrudt.
Efter at have prøvet manuel bekæmpelse, lade græsset gro hhv. meget langt og meget kort i en længere periode ser jeg nu kun en udvej - biologisk bekæmpelse. Findes der et alternativ (mener jo i princippet, det burde være unødvendigt at sprøjte)? Eller er jeg nødt til at bruge en formue pr. m2 for at få plænen præsentabel?

Mvh.

Jan R.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan, jeg kan ikke forestille mig at din plæne ikke er præsentabel.
Hvis du havde været en tur forbi Færøvej, ville du være dybt taknemmelig for din plæne :lol: :lol: :lol:

Jeg overvejer kraftigt at søge braklægningsstøtte biggrin
Vi kalder "plænen" for "engen" (Meget højt græs, overvejer traktor trukket slåmaskine)

Mvh Carsten
Folk er forskellige.
Jeg hører til dem der slår min plæne så sjældent som muligt... ALDRIG giver den gødning eller gift.... og er ligeglad med ukrudtet.
Det viser sig at i plænens lille økosystem intræder andre arter og danner flukturerende popolationer over en årrække. Jeg vælger at se det interessante i denne side af sagen.

Delfinen
biggrin LOL Carsten,
kommer sig nok af, du ikke har set baghaven.... Det ser umiddelbart pænt ud generelt, men irriterer mig helt vildt, at ukrudtet spreder sig med lynets hast - især når min hovedpude gennem de sidste par år (politikens havebog) er fulgt til punkt og prikke (sådan næsten) med anlæg, græspleje, gødning, klipning, klippelængder og -intervaller osv......

Har været forbi Færøvej flere gange - nok den vej i byen, der har forandret sig mest de senere år. Flotte renoveringer - glæder mig til at se dit hus færdigt. Vi skulle næsten prøve et ikke-virtuelt møde sometimes.

@bodker
Synes netop jeg klipper ofte (pt. hver 5-6 dag, ned til 3 cm) - effekt udebliver.

@jensen
Sådan er vi heldigvis forskellige smile

Mvh.

Jan R.
Synes netop jeg klipper ofte (pt. hver 5-6 dag, ned til 3 cm) - effekt udebliver.


Såvel i naturen som i andre sammenhænge må man konstantere de tre T'ers lov stadig gælder. Ting Tar Tid. sad
Derfor, væbn dig med tålmodighed, bliv ved med at klippe tit og tæt, og du vil få en flot plæne.

Mvh.
bodker

Ja Jan, baghaven har jeg lidt svært ved at se, men jeg kan da se at græsset ikke er ligeså højt som ovre ved mig. Et eller andet sted i vildnisset ligger min håndskubber og er ved at dø. Der er sket noget med den, så den ikke kan køre ordentligt, og så blev den efterladt et eller andet sted, jeg tror nok jeg kan se den endnu....

LOL synes du virkelig Færøvej har forandret sig så meget. Vi er også nogen stykker, som har overvejet at omdøbe den til enten Containervej eller Slalomgade.

Ja, det kunne da være meget sjovt, man forledes helt til at synge;
Hvem sidder der bag skærmen med musen i sin hånd.

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis