Fermacell gipsplader og evt. ameringsvæv

Jeg er ved at lave badeværelse og har brugt Fermacells gipsplader. Der er brugt fermacells fugespartel til alle samlinger. Jeg er i tvivl om der også skal bruges ameringsvæv til alle hjørne, samlinger mv., inden der vådrumssikres. Der skal opsættes fliser.

Hilsen
Henrik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du skal ikke armere det i hjørnerne.
Det samme gælder for tapet/glasvæv, det skal skæres i hjørnerne. Istedet skal der fuges med akryl/sillikone fugemasse, så det kan arbejde lidt.

Mvh
ThomasB
Hej Orla.

Det gjorde jeg netop ikke...

Jeg skrev akryl/sillikone, da man skal bruge sillikone ved flisesamlinger (han skrev at der skulle fliser på, som han sikkert ikke skal male), og akryl ved tapetsamlinger. Sillikone har den fordel at det skyr vandet (og maling).

En gang da min båd var på land, stod vores nabobåd og sprøjtede sin gummiliste med sillikonespray...Det resulterede i at vi ikke kunne male vores vandlinie det år..malingen ville slet ikke bide sig fast, men perlede af... Jeg var godt gal!

Mvh
ThomasB
Din armeringstrimmel i alle hjørner og overgange er en del af din vådrumsikring sammen med membranen!. Du må evt. checke med Fermacell om deres samlinger (med deres specielle fugemasse) er godkendt som vådrumssikring - men jeg tror det ikke. Er du i tvivl, så vil jeg i alle tilfælde lægge en forstærkning i hjørnene/overgange i vådzonen sammen med den membran der skal smøres på for at udgøre din vådrumssikring.
SBI har forresten udgivet en lille bog som beskriver de forskellige materialer, og hvordan der vådrumssikres (se www.byggecentrum.dk)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Hvis pladerne i hjørnerne forskyder sig lidt i forhold til hinanden, og der er armeringsnet monteret, så vil tapet ol. krølle og fliser vil evt. skubbe sig ud / knække.

Hvis man skal bruge noget, så skal det være gummitape (jeg ved at eternit laver noget der hedder "hjørnetape til vådrum"). Armeringsnet er altså ikke smart at bruge.

Forresten bruger man ikke armeringsnet (med mindre det er til vådrum), man bruger papirstrimler.

Mvh
ThomasB
Annonce
Hej

Jeg skal til at bygge et hus og overvejer at bygge den udvendige facade med
fermacell powerpanel er der nogen som kender noget til dette materiale
til facade. Er det godt eller skidt at bygge udvendigt med ?

Hestbechsmile smile smile
Hej

Jeg kender ikke dette facade produkt
.
Men jeg vil opfordre dig til at starte en ny tråd, direkte om emnet.
Denne tråd er en af de ret gamle.. og handler om noget helt andet når man kigger på overskriften.

Så nyt indlæg i en ny tråd og der kommer sikkert nogle holdninger / erfaringer frem.

Hvis du evt sætter et link ind der guider direktet til producentens hjemmeside med produktet vil det være endnu mere super rolleyes

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også