Forbrug af brosten ved lægning

Hej
Hvordan beregner man forbrug af brosten (13 x 13 cm) ved etablering af en lille cirkelformet terrasse ?
På forhånd tak for hjælpen
Mrs. Paris
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor lille :?: bare sådan ca. (diameter el. radius)

Mvh. Carsten
tja - det var måske en ide jeg lige fik det med :oops: sådan cirka1 meter i diameter regner jeg med - der skal kun være plads til et par cafestole.

mvh Mrs. Paris
Jeg slog lige et par streger på det. 13x13 cm sten er meget store til så lille en cirkel. Anyway hvis stenene bliver skåret pænt til, så de ligger klods op og ned af hinanden, skal du bruge ca. 79, og så bliver cirklen lidt mere end 1 m i diameter.

Jeg tror altså det vil blive pænere med chaussésten.
Forøvrigt, bestiller man ikke sådan noget i m2? En cirkel med 1 m i diameter giver 0,785 m2.

Mvh. Carsten
Tusind tak for hjælpen og jo det kan godt være det ville være pænere med chaussesten - det overvejer jeg lige.....Grunden til at det er 13 x 13 cm er at jeg fandt nogle på dba.dk smile

Mvh Mrs. Paris
Hej igen.

Efter lidt tænken frem og tilbage, tror jeg du skal lave din cirkel lidt større.
1,3 el. 1,4 m i diameter. Til det skal du bruge henholdsvis 1,3 m2 og 1,5 m2 sten.

Mvh. Carsten
hej igen
trængte lige til at komme ind i skyggen lidt 8) Det kunne godt være, jeg skulle se om jeg kunne udvide den lidt - jeg overvejer også om det evt. skulle være en halvcirkel....De sten jeg kan kig på, sælges stykvis, så det var for at få en fornemmelse af prisen.
Endnu en gang tak for hjælpen

mvh Mrs. Paris
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også