Hvad gør jeg med et gammelt fernisgulv???

Jeg har lige fået en dejlig lejlighed, med dejlige plankegulve... Der er bare en lille biting... de er fernisbehandlede. Jeg ved af erfaring at man kan blive ved at slibe og afhøvle... men jeg kan også huske at man kan bruge noget at løsne fernisen med. Er det rigtig eller er jeg totalt gal på den???
Kan nogen måske hjælpe mig???

MVH Stefan
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tænker nok på et lag brun-sæbe (den gammeldaws fra en bøtte).
Smør det på gulvet og dæk til med sølvpapir vent et døgn og skrab af.

En gulvsliber og noget terpentin er heller ikke af vejen, men det er dyrt i sandpapir. Som vi har talt om tidligere her på LDS, er det nok billigere at bruge en prof. gulvmand.

Mvh
ThomasB
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Krystalsæbe er bedre end brun sæbe. Det forhandles i bøtter og har konsistens som gelé. 

Terpentin bliver du bims i hoved af, og en gulvafsliber er helt håbløst til ferniserede gulve.

Tag kun mindre stykker ad gangen og dæk med tynd plast så sæben ikke tørre ind. 

Lad sæben virke et par timer, og fjern fernissen med en bred spartel, mens sæben virker på det forrige stykke.. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvad med en regulær gulvhøvl? Jeg ved godt der bliver et issue med sømhoveder. Men de kan vel undersænkes?


 

I har bemærket, at tråden er fra 2002, ikke? - Mon ikke trådstarter har fået løst sin lille opgave....


Med venlig hilsen

Anders

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også