Vaskesøjle i højden

Jeg skal lave en indbygget vaskesøjle, og vil hæve den ca 50 cm så der kan laves en vasketøjsskuffe nedenunder. Det er på et trægulv.

Hvordan skal jeg bygge det op? Jeg forestiller mig at lave konstruktionen i træ, da jeg jo ikke kan støbe noget på et trægulv.

Så er der bare ngl spørgsmål:

1) Hvad skal holde vaskemaskinen? Jeg tænker på noget tykt mdf, sådan 30-40 mm

2) Skal der være plads omkring den, så den kan vibrere, og i så fald hvor meget?

3) Min tørretumbler passer ikke helt godt ovenpå vaskemaskinen, fødderne sidder sådan lidt oppe på en smart kant i den ene side. Skal jeg lave en selvstændig hylde til tørretumbleren?

4) Hvad med afløbet til vaskemaskinen? Skal det hæves? (Det får jeg min blikkenslager til hvis det er)

5) Kan nogen give mig ideer til, hvad jeg skal lægge under vaskemaskinen i tilfælde af læk?

Jeg har prøvet at surfe efter ngl regulativer på området, men kan ikke finde noget...

På forhånd tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg vil selv gøre det samme blot med tørretumbleren, når jeg er færdig med min tilbygning som har udgang fra bryggerset. Det har givet mere plads at jeg har skiftet et 130x130 vindue ud med en 90cm dør. Men jeg har klinker på gulvet. Jeg vil bygge søjlen op af 10 cm multiplade som har standardmål på 40x60x10 cm - de 60 cm passer med bredden på tumbleren - jeg vil ikke have kanter på, men du kan blot bygge en plade ind under multipladerne. I et tidligere nummer af Gør-Det-Selv var der en artikel om opbygning af vaskesøjle i multiplade - jeg vil skyde på at det er et års tid siden. Du kan vist nok efterbestille bladet når du ahr fundet ud af hvilket nummer det var!

Erik
Du kan snilt få en kasse i tyk mdf til at holde, fødderne på maskinen står jo næsten helt ude ved siderne, husk dog at toppladen skal ligge af oven på siderne og ikke skrues mellem dem. Skuffen kan du købe i et hvert køkken center det er billigere og bedre end at bakse en sammen selv, så når du har en skuffe med udtræksystem kan du lave resten efter den...

Peter
Jeg har engang lavet et sådant understel svejset op i 40x40 mm stålrør.
Men materialevalg er jo et spørgsmål om smag og behag ... og værktøj.
Jeg kan også bedst lide en løsning, hvor hver maskine står på sin separate hylde, altså ikke ovenpå hinanden, selvom det vist er mest udbredt.
Mest af hensyn til adgang ved reparation. Det er også lidt det, der får mig til at vælge en stålkonstruktion frem for en pladekonstruktion. Bedre tilgængelighed.

Og noget andet: Jeg har været ude for en tørretumbler, der var monteret i et køkkenskab. Det så fint ud, og aftræksslangen var ført skjult bag skabet.
Men! Tumbleren kunne kun suge luft ind gennem en sprække på ca. 0,5 cm. rundt om fronten! Det hæmmer jo effektiviteten en del!
Jeg borede en række store huller i toppen af skabet, det hjalp på det.

Hans
Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej..

Jeg har selv lavet et ligende projekt i mit nye bryggers.. Det er dog på betongulv..
Men det er bygget op på 2 skuffer sat på en sokkel, Der på er lagt en laminatbordplade som vaskemaskine og tørretumbler står på..
Kassen i venstre side af billede er for at skjule aftræksrør og afløb..

Oven på maskinerne er der også monteret en laminat bordplade. Og så er der monteret frisider i siderne for at lave en pæn afslutning..

For at sikre, ved evt. vandskade fra vaskemaskine er der fuget hele vejen rundt på den plade hvor vaskemaskinen og tørretumbler står på.. Så vil vandet bare løbe ud over kanten og ned i afløbet i gulvet..

Alle kanter som røre hinanden under vaskemaskine er sat sammen med sillicone og sokkelstykkerne er også sat på en silliconefuge mod gulvet.. For at forhindre for meget støj..


Hilsen Johnny

God vind med projektet.. smile

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Hej Johnny!
Blot nysgerrig efter om du selv byggede skuffer eller om du købte dem i f.eks. IKEA som foreslået ovenfor?

Men det ser - uanset hvordan du har båret dig ad - pisse godt ud. Absolut muligt jeg vil følge i dine fodspor inden alt for længe.

Kan bare ikke helt overskue selv at skulle lave nogle skuffer der tilmed også virker....
Annonce
Hej..

Det hele er købt i Kvik Køkkner.. Og der er matrialer for ca. 2000..

Skufferne koster ca 450 kr stykket
Bordplade med højtrykslaminat ca 500
2 fri sider af ca 200
1 sokkel sæt til ca 200

Grunden til at det er cirka priser er t jeg købte det sammen med et komplet skabssæt til mit nye bryggers..

Ja, jeg syntes selv det er blevet rigtig godt..

Du kan bare sige til hvis du vil have flere informationer og hvordan og hvorledes..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Ja ja, jeg kan se vi er flere der har den samme ide som Johnny, faktisk så kommer mine skabe idag, og så varer det forhåbentlig ikke længe inden de også er sat op, og fruen glæder sig som en vanvittig biggrin

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis