træt af trævæg

problemet er at der er en del rum i mit hus som består af trævægbeklædning (høvlede malede brædder med fjer og not) som er sat på indvendige mure (moler), murene er ikke pudsede men påsat forskalling til fastgørelse af brædderne. Imellem bræddevæggen og molermuren ligger elkablene. Hvad skal jeg gøre--- skal jeg pille brædderne af, og montere gibsonit- eller spånplader på den eksisterende forskalling for herefter at sætte glasfibertapet op. Eller skal jeg pille alt ned og pudse væggene.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det letteste ville vel være bare at knalde en gibsplade ovenpå, spartle sætte filt/tapet op. Hvis du piller det hele ned skal du udover at pudse vægge også til at lave en ny el installation.
Mit bud vil være at fjerne træbeklædningen, for derefter at sætte gipsplader på evt. fibergips (fermacell), jeg bryder mig ikke om spånplader på vægge, men det er jo bare én holdning at have.

Du kan jo også som smeden skriver bare skrue gips uden på, hvis ellers beklædningen er jævn nok. Derved har du jo umiddelbart heller ingen problemer med at hænge billeder o.lign. op.

Mvh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg vil kigge nærmere på "fibergips" (fermacell), jeg tror det vil være godt
vh.poul
god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
hej.........nu ved jeg ikke om du er blevet færdig med at kigge.........
hvis du selv skal spartle og male vil jeg foreslå at du køber Rigidur plader i stedet for Fermacell, de er betydelig lettere at spartle , sætte væv/filt på,
overfladen buler ikke op omkring skruerne på samme måde som Fermacell
hvis ikke du skal spartle og male selv så husk at det er tømrer der skal fjerne opbulningerne på pladerne efter skruerne

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hej igen... kan jeg undgå evt. buler ved at forbore eller kan jeg bruge en sømpistol med kamsøm?
Nu ved jeg så ikke om pladerne er lige velegnet når det gælder fastgørelse af et billede/spejl/hylde. vh. poul
hej
når jeg skriver buler mener jeg kratere uden om skruerne,
de skal slibes væk inden videre behandling,
begge fabrikater fibergips er lige velegnet til ophæng af diverse
i færdig væg,
pladerne kan godt skydes på med lange kramper ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også