ildelugtende læderstol

Jeg har fået foræret en lækker læderstol,som desværre lugter meget kraftigt af tobaksrøg,det er så slemt at vi ikke kan have den indendørs,jeg har prøvet med flere gange at vaske den af med Rodalon,men uden virkning.Jeg vil være ked af at skille mig af med den,men kommer lugten ikke væk ender det det nok sådan.Så er der nogen som kender til en metode,vil jeg blive meget glad.
Jeg kunne selvølgelig starte med at ryge,da vores rygende venner ikke kan lugte noget. ;O)
Mvh
Torben
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben

Eddike bruges ofte til at fjerne dårlig lugt af tobaksrøg mm, men desværre har jeg ingen erfaringer med eddike og læder, men hvis lugten er så slem at du er nød til at skille dig af med stolen, så var det måske en ide at prøve at vaske stolen i en blanding af sæbespåner, vand og eddike.
Prøv først et sted der ikke er synligt, for at se om lædderet kan tåle eddiken.

Mvh Anders
Hejsa...

Kaffegrums er kendt for at kunne tage lugten fra næsten alt.....
Så hvorfor ikke gnide stolen ind i det og lade det sidde lidt, inden du fjerner det igen.
Og så gætter jeg på at du har det i huset..

Hilsner

Sniffer

Sniffer  
Hej igen
lige en melding om hvordan det gik med stolen.Jeg prøvede alle de gode råd,men lugten hang bare ved.Tilsidst stillede jeg den ud på vores overdækkede terrasse og der har den stået lige indtil i lørdags hvor jeg prøvede at lugte til den og tobakslugten var næsten væk,så det ser ud til at frisk luft og tålmodighed er den bedste løsning med vores stol.
Mvh
Torben
Hej Toje

Glæder mig at frisk luft løste problemet.
Det vil jeg huske til en anden gang :lol:

mvh Anders
Lad nu ikke din mand sidde under den overdækkede og fryse i et halvt år, hvis han er ryger. Det hjælper ikkesmile

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis