erfaringer med god og prisbillig rystepudser

Er der nogen som har erfaringer med en god prisbillig Rystepudser.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

det er min erfaring at pris og kvalitet hænger helt sammen ,når det gælder rystepudsere, (og for den sags skyld også andet el-værktøj)
en rystepudser til 89,- er næsten ringere end hånden og et gost stykke slibepapir, toppen er nok Festo, eller Festools som det vist hedder i dag , men her er prisen også en helt anden, motorerne er i nogle tilfælde med samme watt-antal men notorkraften er helt forskellig ,
og husk at det ikke i alle tilfælde er bedst at køre med max-omdr.

bare min erfaring

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Det er jeg godt klar over, men jeg skal ikke bruge den særligt meget, og jeg kan godt bruge mine penge på andet godt elværktøj. Men de forskellige modeller i 4 - 500,- kr. klassen er de noget værd, feks de grønne Bosch, eller AEG modellerne????
Hejsa.

Har da købt en total ukendt for 89 kr. ( Bauhaus) Skulle ordne et bord og den fungerer stadigvæk fint efter 4 år.

Sniffer  
Har haft en grøn bosch i ca. 10 år og den har gjort og gør det fint (brugt jævnligt og ret hårdt. Slibeeffekten er ikke helt på højde med f.x. den blå bosch, jeg supplerede med i foråret, men absolut ok.

Har en bekendt, der sværgede til Power Craft (og andre billigmærker). De er godt nok billige, det er de - men g.. fader i skuret hvor er de elendige. Nok er der garanti ifølge købeloven (½ år), så man får pengene retur når de brænder sammen. Men der er ikke noget værre end at spilde sin tid, fordi den afgivne effekt er tilnærmet nul (så man er nødt til at løfte excentersliberen, for den kan slibe bordpladen...), gearet i boremaskinen bryder sammen (efter tredje 3 mm hul i en 2 mm jernplade), vinkelsliberen klarede ½ minut ubelastet (blev så varm, at vi ikke kunne holde på den.........)

Så jeg er enig med G.lykke - pris og kvalitet hænger sammen. Og sniffer - selvfølgelig virker den stadig efter fire år. Det er først, når man begynder at bruge den, det går galt :wink:

Mvh.

Jan R.
Jeg har en af de billige, har haft den startet en gang for 3 år siden, håndtaget rystede mere end sålen som nærmest stod stille. Det var første og sidste gang jeg køber det lort,

Jeg har en god excentersliber, men indimellem ville det være rart med en rystepudser. Men hvordan får man konen til at indse at man bare må ha' den flotte, velformede makita rystepudser til noget på den forkerte side af 1500,-????

Jeg er godt klar over at jo mere man vil betale jo bedre er det man får, medmindre man køber Metabo. Men hvad er kvalitet??? Kvalitet er når produktet lever op til det kunden forventer og til den "aftalte" pris. Så hvis man køber Power Craft Super Turbo +, og man forventer lortet går i stykker, ja så er det god kvalitet!
Annonce
Jan R.
Mon ikke du er ude i noget du ikke ved en pind om??? Jeg har brugt min rystepudser MEGET og den fungerer upåklageligt.....hvor er mænd bare kloge (ironisk)

Sniffer  
Jo - det var også derfor der var en :wink:
Man kan være heldig, det har du åbenbart været og til lykke med det. Jeg prøvede blot at formidle nogle få af de erfaringer, jeg eller mine bekendte har gjort med billigt værktøj.
Har været der - og mit liv er for kort til dårligt værktøj (eller blot tanken om, hvornår det måske går i stykker).

Men i øvrigt har du ret - mænd er kloge (det bliver man ofte af skade.... :wink: :wink: :wink: )

Mvh.

Jan R.
Jeg har følgende strategi mht opbygning af en samling elhåndværktøj:
Discountmodellerne er blevet så billige at man kan købe et stk værktøj fx en Blandemaskine hvis man står for at skulle mure 14 dage af ferien eller en vinkelsliber hvis man skal lave 1 dags rustarbejde på bilen.
En vinkelsliber koster en timeløn og kan den spare en time er den værd at købe. Går lortet istykker under processen, så køber man bare en til, og endnu en, og endnu en.... indtil det ikke kan svare sig længere.
Hvis den imidlertid holder..... jamen så har man en dims til til samlingen.
Og faktisk er holdbar teknologi blevet utroligt billig. Maskinerne har langt bedre performance end for 20 år siden.
Hvis man ikke lige er håndværker og lever af at sælge sin tid med værktøjet i hånden kan man indtænke maskinindkøb således:
Er argumentet tid? Hvormeget tid sparer jeg, som jeg kan bruge på noget andet, hvor jeg kan spare tid.?
Er argumentet glæde? Hvilken mængde glæde giver det mig at købe sådan en maskine ( glæde er jo hobby og hobby koster).
Er man bare praktisk? ja så køber man det billigste man kan finde.
Vil man samle muligheder, ja så kan man anlægge en dobbelt strategi.
Købe billigt når det kan betale sig.
Købe kvalitetsenkeltstykker til samlingen.
Jeg har så meget af lortet at jeg ikke engang ville kunne lave en inventarliste..... meget af det købt i forbindelse med projekter og indgik i de budgetterede projektudgifter.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis