Lægning af klostersten

Se da jeg ikke vandt 17 millioner i lotto her den anden dag så må jeg jo selv til det.

Altså jeg har nu skaffet mig 40 m2 klostersten til min terrasse.

Men men men hvordan skal de lægges?

Jeg tænker på mængde af grus og hvordan med vibrering

Og forresten hvor er det billigst at købe gruset

Hilsen
Ida

Tidligerer farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
f.eks. 3+1, 3+2, 3+3, sildeben
kloster%20lav.jpg

Mvh.

René

Jo mere de ligger i forbandt, jo bedre vil de låse hinanden sammen. MEN på en terasse er belastningen jo begrænset, så låsningen er knap så vigtig.
Min erfaring med mønstre er, at et mønster måske vurderes som smart på i år, men synes håbløst gammeldags om fem - mens den klassiske forbandt altid er "acceptabel".

Vigtigt er dit underlag. Er jorden ikke fugtig/leret, kan du nøjes med at skrabe det fornødne jord af, vibrere, lægge 5 cm liggegrus, vibrere, rette af og lægge fliserne. Husk at lave fald væk fra huset.
Men check fx. Ibf.dk for korrekt lægning og mulige mønstre.

Jeg ville vibrere fliserne på plads for at udjævne ujævnheder, men det er ikke nødvendigt. Husk i så fald at passe på ved kanterne (start ude fra og arbejd dig ind mod midten.

Mvh.

Jan R.
Hvor det er billigst at købe grus kan jeg ikke sige, men min erfaring er, at generelt koster grus "ingenting" det er transporten der koster en bondegård.

Så det er vigitigt at få rigeligt i første omgang, og naturligvis en fordel hvis man kan dele med en af naboerne. Iøvrigt synes jeg altid at der er et eller andet jeg lige skal bruge lidt grus til, men det er nok ofte til hønsene.

MVH
Kim

MVH
Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også