Myrer i huset

Hej!

Vi har fået et alvorligt problem med myrer i vores hjem - de bliver ved med at komme påtrods af opstillede myrelokkedåser og de kommer inde midt i huset. Kan ikke se nogensteder udvendigt, hvor de skulle kunne komme ind sad hvad gør vi???

If it ain´t broken - don´t fix it :-)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ops - venligst kun samme indlæg i een gruppe og ikke i flere! :wink:

Mvh. JørgenE
Hej Søvangen.

Pyt med hvor de kommer ind---bare de kommer---
dræb 8-10 stk. og resten kommer til begravelse i løbet af 20 min.
OG SÅ HAR DU DEM------kast dig over dem med diverse "våben" du måtte eje. God jagt.........

Sniffer  
Hej

Måske er det mig der er lidt tungnem, men hvad er rationalet bag myrelokkedåser? Der udrydder vel ikke problemet? Personlig ville jeg prøve at lokalisere det/de steder hvor udyrerne kommer ind og så tage fat med gift og evt tætning at åbningen, hvis det kan lade sig gøre.

mvh Anders
Hej Anders!

Fidusen ved myrelokkedåser skulle være, at myrerne skulle kravle derind, få gift på sig - tage denne gift med ned til de øvrige myrer og på den måde få giftet spredt i flokken :wink:

Men hensyn til at tætne stedet hvor de kommer ind, er det en lidt træls opgave - huset er et bindingsværk fra 1770, hvor der stadig er meget gamle fodtrin og det er er af disse fodtrin myrerne kommer op. Da fodtrinene (ege træ) er meget game, vil det være meget svært at lave en tætningsløsning der ikke ville MEGET lidt køn...tror jeg, men tager meget gerne imod forslag smile

If it ain´t broken - don´t fix it :-)
Ok, den fidus kan jeg da godt forstå smile

mvh Anders
Annonce
Citat fra Søvangen

Fidusen ved myrelokkedåser skulle være, at myrerne skulle kravle derind, få gift på sig - tage denne gift med ned til de øvrige myrer og på den måde få giftet spredt i flokken :wink:

Og de virker - nogle af dem... Vi har prøvet flere forskellige og af dem er der kun ét mærke, der virker. Jeg mener, de hedder Baython eller noget lignende, men er ikke helt sikker.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej Søvangen

Jeg har selv haft store problemer med myre og jeg mener, at det bedste er at opsætte myrelokkedåser på forskellige strategiske steder (der hvor de færdes mest). Når dåserne efter et stykke tid mister deres tiltrækkende virkning, kan du forny dem ved at dryppe et par dråber cola ind i dem, det er myrene helt vilde med. Dette virker i øvrigt også hvis du får købt de dåser, som en anden LDS'er omtalte, der ikke virker.

Mvh. RoseHill

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
Citat fra RoseHill

Når dåserne efter et stykke tid mister deres tiltrækkende virkning, kan du forny dem ved at dryppe et par dråber cola ind i dem, det er myrene helt vilde med.

Så er myrer jo slet ikke så dumme, som jeg gik og troede... :lol:

Mvh
Colafan

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg er modstander af al den gift
næh giv dog de stakkels myre en sjov oplevelse inden de stopper vejr trækningen.
Jeg bruger Kanel Ja du læste rigtigt KANEL det slæber de også med ned i boet og der ødelægger det ægene og lukker iøvrigt myrens luftvejs system.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis