Gummeliste til skibsgulv - Hvor?

ThomasB mener man kan få færdigee gummilister til at ligge i et skibsgulv istedet for fugemasse. Er der nogle der ved hvor, og evt. prisforskel til fugemasse?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Desværre kender jeg ikke lige een...'

Men een der arbejder i ekstruderede profiler af plast og gummi kan sikkert hjælpe dig.

en når du kigger på prisen er det vigtigt at du også kigger på besværret og kvaliteten..
Det er noget mere besværligt at fuge og slibe et gulv en det er at nedlægge en gummiliste.

venligst Njord

MVH Njord
Hej.

Jeg har set det på et åben-hus arrangement, hos en tømmerhandel. Det var en af de store gulvfirmaer..jeg kan bare ikke huske hvilket.

Prøv at ringe rundt til nogle stykker af dem.

Mvh
ThomasB
Forresten, så kan jeg da lige sige, at der slet ikke er noget der hedder skibsgulv..og slet ikke med en sort gummifuge i... smile

For det første hedder det ikke gulv i en båd, det hedder dørk.

For det andet er det du tænker på, angående sort gummifuge, faktisk dækket. Og her er det rigtigt at du har en gummifuge.

Hvis du skal have en rigtigt skibsdørk(gulv), så skal du have mørke planker, af teak eller maghogni, med tynde lyse træ-"fuger" imellem, som regel lavet af eg eller lærk.

Mvh
ThomasB
OK OK OK ThomasB du har ret at det hedder dørk og dæk men det med materialevalget er lidt LA LA LA

Citat fra ThomasB:
Hvis du skal have en rigtigt skibsdørk(gulv), så skal du have mørke planker, af teak eller maghogni, med tynde lyse træ-"fuger" imellem, som regel lavet af eg eller lærk.

Hvis du kigger på ældre lystsejlere - ikke af glasfiber - ser du ofte et malet lærredsdæk. Dette dæk er ofte bygget op på lister af fx lærk eller fyr evt. gran.

Kigger du på en stor del af de omriggede små fragtskibe og kuttere er dækket ofte lavet i fyr med en kalfatring mellem og denne kalfatring er så forsejlet med et tjære produkt beg.

Der hvir teak og gummifugen kommer ind i billedet er næsten kon på meget dyre skive og som pynt på moderne glasfiberbåde, der har et dæk ag glasfiber under teaken. Kun for at det skal se godt ud og være behageligt at træde på... Faktisk er levetiden for et teakdæk kortere en et alm. glasfiberdæk....

Venligst Njord

MVH Njord
Jeg har netop lagt et nyt skibsplankegulv i køkken og entre, fremstillet af Trip Trap. Mellem plankerne nedlægges en medfølgende gummiliste som passer til udfræsningen i plankerne. Listen er 5mm bred. Den er jo ikke beregnet til nedlæggelse i bestående gulv, men kunne muligvis passes til. Hvis ikke Trip Trap vil sælge den i "løs vægt" har jeg ca. 30 m i overskud.

Mvh
JensD
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej Lotte!
Jeg har for nyligt været på en udstilling med Moland gulve. - De laver også skibsfugegulve. smile
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan købe færdige finerdørke med ilagt gummi eller du kan købe pladerne uden gummi og selv lave det det er ikke så svært som det ser ud da gummien er flydende når den ilægges men er nem af resse af når den er tør
firmaet der laver pladerne bord i Stubbekøbing på Falster.
ps.Pladerne er beregnede til skibsbrug og er meget stærke og vandfaste.

betonjens
Ja det er jo en gammel tråd - så mon der ikke skulle være nogle der har fundet noget.

Det jeg søger er gummilister i løst vægt - har forhørt mig hos gulvforretninger, men de sælger det kun sammen med gulvet.

Er der nogle der ved hvor man kan købe gummilisterne alene ?

/jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Tag direkte fat i en af de "store" producenter. TripTrap f.x. har en kanon service (har "bokset" lidt med deres salgschef om en dårlig leverance) og de er absolut til at snakke med.
Det værste du kan få er et nej......

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også