Prut om prisen på hårde hvidevarer

Hej

Sad lige og læste et indlæg, hvor der blev skrevet om, at det er svært at prutte om prisen på hvidevarer. Sådan har jeg det også. Men da vi har købt ny lejlighed og skulle bruge en vaskemaskine, faldt jeg over Peters Pris (http://www.peterspris.dk/), hvor jeg bød på den maskine jeg gerne ville have. Jeg bød 7000 kroner inklusiv levering og montering (maskinen har en vejl.udsalgspris på 10950 kroner), og der var bid i første forsøg - jeg havde ellers regnet med, at jeg havde budt for lavt. Men der var altså en leverandør, der gerne ville sælge os maskinen til den pris. Det endte glædeligt nok med, at vi fik en endnu bedre (og dyrere) maskine til samme pris, fordi den model vi havde bestilt var udsolgt.
Alt i alt en succeshistorie, og vi benytter helt sikkert Peter Pris, når vi skal købe de resterende hvidevarer til køkkenistandsættelsen.

Cecilie
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kik på www.hvidevarepriser.dk først. Så kan man sende en forespørsel på Peterpris når man ved den laveste prisen i markedet.

-Kaj

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
det er nu ikke så svært at prutte om prisen på hvidevare, læg ud med at spørg om du kan få en god pris på maskinen, og sælgeren vil sikkert spørge om hvad den skal koste, og så siger du den pris du vil gi (og som du har fundet på nettet). jeg har kun oplevet at de siger OK.

Lige for at få stillet min nysgerrighed - en vaskemaskine til 10000,- ???? hvad kan den mere end at vaske tøj - lægger den det sammen og stryger det???????????????
Det er nok en af de der nye smarte vaskemaskiner med Forprogrammering & Angivelse af resttid
Programindstilling via LCD displaymed dansk tekst.
Samt Fast-Wet system med 4 jet-dyser. så er det oppe i den pris de vasker hurtigt, lavt støjniv. kan mærke hvor mange KG vask der er og bruger derfor en mindre mængde vand til 3 kg tøj end til 5 kg tøj. og alt muligt andet. osv. osv. osv.
Det er netop en af de der nye maskiner, som kan en frygtelig masse. Men for os (vi bor på anden sal i en gammel lydt ejendom) var det vigtigt at:
den var meget, meget lydsvag,
at den kunne centrifugere så meget af vandet ud af tøjet som muligt (der er ikke andre tørrefaciliteter i ejendommen end vores eget tørrestativ på altanen eller i lejligheden)
at den kunne forprogrammeres til at starte på et bestemt tidspunkt, således at vi kan gå hjemmefra fx klokken 8.30 og maskinen så kan starte efter det tidspunkt, hvor man må vaske tøj i ejendommen

Vi har så budt den pris, vi max ville give for en vaskemaskine, der kunne de ting, og har altså været heldige at få en super top of the line maskine til prisen.

Og nej, den hverken stryger eller lægger tøj sammen, men mange af dens funktioner er virkelig fine.
Cecilie
Nu vi kommer ind på priserne - hvilke mærker er at anbefale, for jeg syntes jo det lød voldsomt med 10000,- kr for en vaskemaskine. Hvis man kigger på a-mærkede varer er der jo også mange - med vidt forskellige priser.
Hvilke mærker anbefales i: Emhætte,indbygningsovn,induktionskogeplader/gasplader(er ikke blevet enig med mig selv endnu!!), køleskab og evt. opvaskemaskine??
Mht ovn og gasplader så kan jeg varmt anbefale Voss.

Vores vaskemaskine er en AEG (min farmor havde sin AEG i 35 år).

Bosch er også virkelig godt.
Og køber man hvidevarer før man køber køkken eller omvendt?? På det seneste har jeg set en del til mærket SMEG - er der nogen som kender kvaliteten på denne?
www.forbrug.dk kan man læse tests fra "Tænk & Test" (de har lige testet vaskemaskiner, og heldigvis "vandt" den Siemens, jeg lige har købt biggrin )

Og nej, jeg har ikke givet kr. 8.995,- for den.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis