Peberfrugt

Jeg har på min lukkede altan forsøgt mig med en cherrytomat, agurk og peberfrugt plante. De står i jord fra plantesække i kapilærkasser.

Tomaten er stor og flot og der kommer mange tomater, ligeledes med agurken der en nået op til loftet og er på vej ned igen, men peberfrugtplanten har det skidt tror jeg... Jeg plantede alle tre planter på samme tidspunkt, men peberfrugten halter meget bagefter. Der er masser af blomster på, men jeg kan ikke se at der kommer nogen frugter. Skal blomsterne bestøves som feks min mors ferskentræ i drivhus skal, får den ikke lys nok, skal den have helt andre forhold end de andre planter eller er peberfrugter bare langsomme?

Jeg håber nogen kan hjælpe, så jeg ihvertfald til næste år kan få flotte peberfrugter.

Pips

Ps. Min kæreste er uddannet væksthus assistent, så det er lidt pinligt for ham at han ikke kan hjælpe... smile

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pips
Du skal ikke være ked af det med peberfrugten. De er langsomme startere og så er det i øvrigt en god idé, hvis du piller den første blomst/frugt af lige efter at den har vist sig. Det siges, at det fremmer blomstersætningen. Desuden skal du helst - ligesom med tomater - ryste planten engang imellem, så det kan bestøve sig selv.
Næste år skulle du prøve at sætte et par chillipeber. Fungerer på samme måde.
Held og lykke og grønne fingre.
Slædehunden
:roll:
Tak skal du have Slædehund

Rart at høre at det ikke er mig og mine grønnefingre der er noget galt med.
Det lyder som en super ide med chili. Det vil jeg helt sikkert prøve.

Pips

Marshmellows til folket
.......og en extra til mig :-)
Hvordan ved man, om perberfrugter er modne?
Hej Zephirine.

Du kan faktisk spise peberfrugterne i alle størrelser, så derfor kan du bare tage dem når du synes de er store nok.
Frugterne er nærmest "født" modne

Hilsner

Sniffer

Sniffer  
Ahaaa.

Jamen så vil jeg nappe den første idag, som er på størrelse med et lille æble. Der er så mange frugter på mine to planter, at de nok vil være glade for, hvis jeg fjerner lidt.

Glæder mig til at smage, tak skal du (endnu engang) have Sniffer!
Annonce
VARME!... jeg forsøger mig også med peberfrugter. Der sker overhovedet ikke noget medmindre det er over 20--- 25 grader varmt.
Jeg bestøver dem ved at "fumle med dem" men jeg tror det er ligemeget. Det er varme de kræver.

Delfinen
Jeg vil tilslutte mig Jensens påstand. Den senere tid med Sommer har sat gang i mine peberfrugter og agurker og tomater...

Delte den første lille grønlilla peberfrugt idag med pigerne med stor fornøjelse biggrin
Jeg har idag høstet 3 frugter røde røde peber. Det er ok. de er blevet røde ivarmen.
Nu er der også blomster. som så giver grønne frugter i oktober....
peber kan virkelig ikke betale sig.

Tomater er bedre, der høster jeg kilovis hver dag.

Delfinen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis