Laminat gulv, kvalitet og erfaringer?

I forbindelse med det nye køkken, skal der også legges nyt laminat gulv.

Hvilke erfaringer har dere med forskellig type fabrikat og kvalitet?

Et pergo Naturaltouch laminat gulv f.eks. har klassificering 23/33, mens man ser at mange af de billigvariantene har 23/31.
Hvor stor er den reelle forskell i "real life"?
Er det verdt at betale 3-4 ganger mere for pergo/alloc osv. i forhold til de billige?

Hvor godt holder samlingerne til de forskellige click systemer over tid, nogle erfaringer?

Suger click laminatgulvene lættere vand i samlingerne da der ikke er noget lim der beskytter? (når jeg har lagt lim laminatgulv tidligere har jeg alltid puttet i lidt ekstra lim som kommer ud mellom samlingerne når jeg samler gulvet, tørket det overskydende selvfølgelig vækk.)

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi købte et "skibsplanke-gulv" - det med mørke fuger mellem hvert brædt.

Man kunne hos Tæppeland vælge mellem de almindelige på vel 1 cm, og det på 8-10 mm. Rigtigt træ var begge og samme tykkelse i træet, så da de havde tilbud til < 300 kr. pr m2 slog vi til. Det var Vikanders med kork på bagsiden, og min kone har flere gange nævnt, at hun opfatter det som et gulv, hun ikke bliver træt af i fødderne som før.

En gulvlægger anbefalet af Tæppeland lagde 18 m2 for kr. 1.000, mens vores (ærlige!!) snedker mente det ville tage ham mindst 1 dag at gøre det - altså en billig fornøjelse, og det ligger helt perfekt.

Han brugte næsten den første time til med en laserstråle at udmåle retningen i forhold til køkkenelementerne, og så var det bare derud af. Derefter brugte han vel 5 minutter til det samme for hver meter. En Prof man må tage hatten af for og resultatet er blevet derefter. Helt lige og perfekt.

Vi var snydeheldige netop at rende ind i en så dygtig fyr på < 30 år. Skønt at se, at det ikke kun er LDS'ere der er gode.

PS: det var Tæppeland i Roskilde jeg snakker om.

Mvh. JørgenE
Jeg købte noget billigt noget (89kr/m2) i jem og fix, lagde det på skumfolie og limede, hvor jeg syntes, det var passende. Fruens højhælede lyder pikante på det, og det larmer ikke unødvendigt. Jeg vil gætte på at det til sidst vil lide under vandoversvømmelser, men endnu... efter ½ år er det som nyt.
Det ser godt ud, pænere end liniolium eller vinyl. Grimmere end træ eller ægte marmor.

Delfinen
Hej,
vi lagde click-gulv i et anneks med betongulv, hvor der af og til kommer lidt fugt ind. Det er nu tre år siden og det ser stadigt lige pænt ud. Gulvet var fra BAUHAUS, kostede ca. 70 kr. kvm på tilbud, så det er tilsyneladende forbløffende holdbart til den pris. Man skal bare sikre sig, at det har HDF kerne (aht. fugt) og lægge skumfolie på (aht. lyd).

Mvh
MichaelB

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
Hej Jørgen,

Jeg skal også til at have lagt samme slags gulv og vil høre dig om du kunne sende mig oplysninger på den gulvlægger I brugte? Det er så dyrt alt sammen så det kunne være dejligt hvis man kunne spare lidt penge! Min mail er [email protected]

Mvh
Marinela
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis