kælderdør kan ikke åbnes

hej, jeg har et problem med en kælderdør, hvor håndtaget er gået i stykker og pagelen sidder i dørkarmen, jeg kan derfor ikke åbne døren, har prøvet lidt grov vold men tror mere døren og karmen bliver ødelagt af det, hængsler sidder på den anden sidde og kan ikke komme til at skrue håndtaget af hvad jeg heller ikke tror hjælper da pagelen jo ikke ryger ind når man trykker håndtaget ned. nogen løsninger eller er der kun et koben der vil hjælpe mig :roll:

hilsen

Bimse

Kreativ
Pålidelig
Venlig
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går ud fra, at det er inde i låsekassen, problemet er??? Er den gået i baglås? Det er ikke bare håndtaget, der er løst?
Hvor stor er sprækken mellem dør og karm - kan du se palen?

Jeg har tidligere løst et lignende problem ved at fjerne håndtag og nøglehul, skære låsekassen itu gennem disse huller og derved kunnet "fiske" palen ud (bare trykke fjederen tilbage).
Afhængigt af, hvad du har af værktøj, kan man nøjes med at bore huller hele vejen rundt.

Det vil være en fordel, hvis du ved, hvordan en låsekasse ser ud indeni - så er det noget nemmere at gå til. Prøv evt. at skrue en ud af en tilsvarende dør (forhåbentlig en låsetype, der kan åbnes ;-)

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis