Tætning af udestuetag mod hus

Jeg er løbet ind i et mindre problem med et udestuetag med for lidt fald.

På huset er der bølgeeternit-plader og på udestuen er der fladt termo-tag. Det lille fald på taget medfører, at der selv ved den mindste blæst løber vand "op" mod huset og ind i udestuen den vej. Det skal siges, at udestuen er ca. 20 år gammel.

Er der nogen der har et bud på en nem løsning (andet end at rive det hele ned og genopføre det igen med korrekt hældning på taget). Jeg havde selv forestillet mig, at løsne tagpladerne og skubbe skumbølgeklodser ind og herefter fuge det hele i bunden ned mod termotaget med en elastisk siliconefugemasse. Tror I, at det vil holde eller er der en mere korrekt løsning?

På forhånd tak for Jeres råd og vejledning.

Med venlig hilsen

Hans
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
......det lyder til at være en rimelig løsning........måske med et expanderende fugebånd i stedet for silikonefugemassen.......
løsningen er selvfølgelig ikke efter bogen .........men god alligevel

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Mange tak for dit indlæg. Nu har jeg ikke helt styr på expanderende fugebånd. Tror du godt, at dette kan anvendes under eternittaget hvor afstanden til termotaget varierer en hel del (bølgernes top og bund)?

Det er jo helt ned mod termotaget at jeg gerne vil have vandtæt så vandet ikke løber under mine skumbølgeklodser.

Med venlig hilsen

Hans
jeg mener, at jeg vil ligge en expanderende fugebånd nederst og ovenpå en alm skumbølgeklods, så at den expanderende, der ligger nederst , giver tætheden for regnvandet

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg forsøger mig lidt frem.

Tusinde tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis