nye batterier til akkuboremaskine? - erfaringer søges

Hej

Min grønne bosch akku boremaskine er død - batteriet kan ikke holde strøm på bare nogenlunde tilfredsstillende vis mere. Et nyt batteri koster mere end 600 kr. Egentlig en ret grov pris, sikkert valgt for at anspore os til at købe nyt i stedet.
Jeg har åbnet det gamle batteri (9,6 volt og 1,5 Ah) og kan se at det bare er 8 NiCd batterier i serie. Min tanke går så i retning af, at lodde 8 nye batterier sammen, f.eks nr 10 fra dette link http://dantokin.dk/group.asp?group=110 Haps og jeg har et nyt batteri for 220 kr!
Det er NiMh batterier med en større kapacitet end de gamle. Er der noget i vejen for at det skulle virke? Er der nogen der har prøvet det før?
Jeg ved godt at jeg kan købe en bambus maskine for de samme penge, men momentet er altså ikke det samme. Foretrækker min gamle bosch som nok godt kan klare en periode med et nyt batteri.

mvh Anders
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har før skiftet battericeller i fx batteripakker til bærbare. Der skulle ikke være noget problem, jeg har dog skiftet til celler med samme kapacitet, men hvis du skifter dem alle ser jeg intet problem..


Peter
Hej

Jeg har kigget på www.batterier.dk og så vidt jeg kan se er der stadig sparet ca 50 % ved at lodde batteriet sammen selv. En anden fordel er at kapaciteten også bliver lidt større.

mvh Anders
Hej!!

Har du prøvet at "motionere" batterierne, Lade dem helt op over en nat, aflade dem, og lade op igen - gentag en 3 - 4 gange, det plejer at hjælpe.

Ellers prøv at overveje at købe en ordentlig skruemaskine. Jeg har en 7 år gammel AEG som har været med i 2 ombygninger samt en nybygning og batterierne virker stadig upåklageligt. Derudover lægger den betydeligt bedre i hånden end de fleste andre mærker da den har en bedre vægtfordeling. Hvis det skal være rigtig godt og du vil forkæle dig selv så kig efter en Milwaukee LokTor (tidligere Atlas Copco)
Kære Smed

Du har fuldstændig ret, jeg drømmer skam også om en dewalt eller lignende, desværre står jeg ikke overfor større projekter som kan retfærdiggøre en sådan investering pt. Mine batterier kan ikke motioneres mere, de er fuldstændig flade. Maskinens ( og faktisk også batteriernes) holdbarhed er jeg egentlig ret godt tilfreds med. Den har været med i endeløse projekter. Det der irriterede mig var at have en maskine liggende som ikke kunne bruges, det sker alligevel tit at man godt kan bruge flere skruemaskiner på en gang.
I skrivende stund har jeg fået de nye batterier og monteret dem i det gamle batterihus. Det virker upåklageligt. Så håber jeg bare at selve maskinen kan holde nogenlunde lige så langt som de nye batterier.

mvh Anders
Annonce
Hej

Har selv haft en 9,6 volts bosch, konen har overtaget den nu, den køre dog upåklageligt til de mindre opgaver hun laver. Da jeg gik igang med seneste projekt, havde jeg brug for en ekstra skruemaskine, og til min store ærgelse valgte jeg en 14,4 volts bosch fra hobbyserien, den er tung og klodset, desværre kan jeg ikke få lortet til at brænde sammen så jeg kan retfærdiggøre købet af en ny.
Måske du kunne få den "stjålet"? :lol: Jeg er bestemt også færdig med bosch´s hobbyserie. Efter min mening er en skruemaskine et stykke værktøj som bruges så meget at det kan betale sig at købe kvalitet som ligger godt i hånden.

mvh Anders
Min AEG tabte jeg på et tidspunkt 3 mtr ned på et betongulv, jeg sendte den til rep. og fik den tilbage med skiftet indmad endvidere havde de vedlagt et nyt ekstra batteri samt en ny lader, det hele dækket af garantien (Der er 5 års garanti på AEG).

Jeg har lige fået en ny Milwaukee 18 volts skruemaskine i min arbejdsbil, det er lige før man småpisser i bukserne af begejstring når man har den (skruemaskinen) i hånden.
Pas på så du ikke kortslutter den, det kan få uheldige konsekvenser.... :lol: :lol: :shock:

Men maskinen skulle vel være god nok til at kompencere for tabet af de "edle deler"... 8)

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis