Opfriskning og lakering af dørtrin

Vi har et par dørtrin, der er slidte og grimme. Hvad skal jeg gøre ved dem, før jeg giver dem lak? De er mørke, er slidt ned til træet, og ikke særlig kønne at se på, og giver jeg dem bare en gang lak som de er, vil den mørke farve blive foreviget, og det er vi ikke interesserede i. Hvad vil i foreslå, vi gør med dørtrinene først? Sandpapir, blegning, andet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du skal slibe dem, evt. kan du skrabe dem rene først.

Derefter skal du give dem olie, og ikke lak. Lak skalder af - det gør olie ikke.

Min gamle farmor lærte mig som lille at jeg IKKE måtte træde på dørtrin, og jeg gør det heller aldrig.

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB,

tak for dit hurtige svar. Er det rå linolie du mener?

Jeg har også hørt det med at man ikke må træde på dørtrin, det er bare svært at lade være - og endnu sværere at opdrage familien til at lade være!
Hej igen.

Ja, du kan godt give dem linolie, men som tidl. sejler sværger jeg til Owatrol 1, som er den bedste olie man kan opdrive.

Alternativt kan du gå ned til din farvepusher, og bede og noget godt træolie. Måske skal du overveje at bejdse dem i en mørkere farve, så snavsen ikke ses så tydeligt.

Vedr. opdragelse af børn, koner, hunde og katte, til ikke at træde på dørtrin, så kan jeg anbefale dig at tilslutte 220 volt dertil. Så træder de kun 1 gang mere!!

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 26-08-2002).]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis