Jordforbindelse

Jeg skal tilslutte et komfur til en 400 volt forbindelse. Det er et udtag på væggen uden afbryder. Der er fem ledninger tre faser - 2 blå og en grå samt to andre (rød og sort), hvilken er nul og hvilken er jord. Hvis jeg måler spændingen over en fase og den røde eller sorte er resultatet det samme 230 volt. Hvordan kan man måle hvilken der er "nul" og hvilken der er jord. Jeg ved godt at ledningerne skulle have været mærket anderledes men det var før min til i huset så nu skal jeg bare tilslutte og markere med tape...

På forhånd tak...

Peter Haugaard
Jeg skal tilslutte et komfur til en 400 volt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Peter...du har for pokker da ikke haft en elektriker inde uden at få monteret HPFI relæ??

Nu har du jo tilsyneladende fået dit komfur til at virke, men jeg vil sige, at har man ikke forstand på at måle ledninger med en spændingsmåler,
skal man holde pølserne LANGT væk.


Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Han var uder for sælger med det ene formål at sørge for at hele instalationen var lovlig inden salg, og den er lovlig uden hfi...

Som beskrevet var det vist ikke evnerne det var galt med men farveforvirring...

Peter
Uden at skulle blande mig, og så gør jeg det alligevel.

LDS er skønt og billigt, men man skal nu også kende sin begrænsninger, og det er kunsten ellers kan billigt blive rigtigt dyrt, og det var vel ikke det der var meningen.

Held og lykke med madlavningen og husk så lige at montere en brandalarm i nærheden af soveværelset for dig og din families skyld, hvis det ikke helt var som du regnede med Peter.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis