sømpistol i uorden

Pokkers - pokkers - pokkers....

Jeg har problemer med min "sømpistol", palen der skal skyde stiften afsted glider ikke tilbage til udgangspositionen igen, efter "skud"

Den stopper gerne på position "B" og kommer ikke tilbage til "C" som den skal. Indimellem er den helt gal, så stopper den nede i position A - det er godt nok noget trist.

Jeg har prøvet at smøre, men tror egentlig at det er en fjeder i systemet der ikke helt sidder som den skal. Er der nogen der har erfaring?

Jeg har haft bagstykket af, der sidder en vinylskive og en fjeder - tør ikke rigtigt skille huset ad.

Mvh.

René

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Brandmand,

Har du smøring på din trykluft? Hvis ikke, er tricket formentlig blot at give den et skud olie ind i luft-koblingen. De sætter sig simpelthen fast!
Det skal gøres ret ofte - tror jeg gør det for hver 50 skud eller så, men nu skal jeg altså også have købt den tågesmører.....

Mvh.

Jan R.
he he he.

Det er da lige det jeg mangler at gøre, jeg undrede mig godt nok over hvad den lille smøredunk var til. Jeg kan så afsløre at den kan køre temmelig længe uden at blive smurt :lol:

Jeg gav den lidt olie i starten, og har sat omkring 60 m2 loft og det løse op uden smøring, nu smører jeg den sådan og ser om den kan reddes.

Hold da fest for en amatør jeg har været... :oops:

Nå så lærte jeg da noget nyt. biggrin

Mvh.

René

Ja nu du selv siger det!!
Tja, heldigvis var det ikke nogen stor udskrivning at få en ny, 148,- hos Harald, så var jeg kørende igen.

Det må jo være dejlig billigt at være fejlfri :wink:

Mvh.

René

Annonce
?? Kære Rene.

Forstår ikke helt dit svar - var det fordi du ikke havde brugt olieløsningen at du måtte købe en ny hos Nyborg?

Eller har jeg misforstået svaret?

Mvh. JørgenE
Det eneste fejlfri jeg kender her i tilværelsen er hverken en ægtefælle, ven eller bil!

Det er såmænd en hammer :lol:

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen,

ja den manglende olie under brugen, gjorde at jeg ikke helt kunne redde den.

Så det blev en ny, og en tågesmører som tilbehør.

Det med fejlfri og billigt, var nok mest et lille hip til Smedens svar, der i mine øjne manglede en :wink: eller sådan...

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis