Inddækning af rem-ender

Har lige skiftet to remme (eller rettere de yderste 2 meter) i et sommerhus pga. råd, der skyldes den geniale konstruktion, hvor enderne stikker ud under sternen.
For at undgå at skulle skifte resten, skal enderne inddækkes på toppen. MEN hvad er nu bedst - inddækningen vil skabe kondens, hvorfor der enten skal gøres plads til luftcirkulation eller lægges pap på? Eller allerbedst pap på og luftcirkulation ovenover?????

Mvh.

Jan R.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

GMJ laver nogle gode inddækninger med nogle beslag som løfter inddækningen op/ud fra træet så der er ventilation.

Jeg gør selv det jævnligt, at jeg lægger 2 lag asfaltpap som en strimmel langs kanterne af remmene, som man så bruger som underlag, og løfter metallet ud fra træet, så der er et par mm ventilation.

GMJ er forøvrigt opkøbt af Icopal
Nu vi er ved det... er der nogen som kan forklare mig fornuften ved denne , som Jan kalder den, "geniale konstruktion",(ironisk, forstået..)hvor remmen stikker ud. Den bærer da ikke noget derude, og, ja, visuelt set er der vel heller ikke noget at hente. Måske der stikker noget dybere under?

Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Hej Yams,

Har været ved at kigge på det samme. Tror simpelthen det har noget med hastighed at gøre - det er jo forrygende hurtigt at smide et ekstra spær på og lave stern på denne måde.

Mvh.

Jan R.
Det hænger vel også sammen med at der rent dimensionsmæssigt er en afstand der skal holdes til endetræ. Spæret kan derfor ikke hvile af direkte ved enden.

Peter
Annonce
Hej Peter,

Jo, men du har jo strengt taget ikke behov for et spær derude - deraf min teori med tidsforbrug...

Mvh.

Jan R.
Det er vel et arkitektonisk tiltag der desværre har haft en negativ konstruktions effekt :lol:

MVH Njord
Hejsa!

Og så et mit spørgsmål så - hvor køber man så de dersens inddækninger fra Icopal henne? I et byggemarked?

Hilsen fra

L1

Yeep - og jeg har set dem i Bauhaus deroppe engang.

Jeg endte med at købe en inddækningsprofil i hel længde og selv klippe og bukke dem til.... den bedste timeløn, jeg har holdt mig i årevis ;-)

Hvis du har mulighed for at køre profilet ind bag sternen, så regn ikke kan løbe ned bag, så er du helt perfekt kørende.

Husk at bruge alu-søm eller rustfri skruer, ellers får du med tiden nogle sjove tæringer.


Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis