Nyt tag på tilbygning

Jeg har købt en muremestervilla fra 1934, med en tilbygning der er næsten ligeså gammel.

Taget på tilbygningen (ca. 25-30 m2) er lavet af Onduline plader (iflg synsrapporten) hvilket ikke er godkendt til beboelse. Taget hælder kun til den ene side og med et beskedent fald (5-10%).

Jeg skal derfor i løbet af sommeren (forhåbentlig) skifte taget og har derfor et par spørgsmål.

1. Hvilken type tag skal jeg vælge så jeg selv kan lægge taget, og uden at skulle spare op i flere måneder. (Jeg har tegl på hovedhuset)?

2. Kan jeg bruge onduline pladerne som undertager, eller er det heller ikke lovligt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med den svage hældning er det eneste riugtige, efter min mening,at du lægger en ordentlig tagkrydsfinerplade i bunden. Og slutter af med 2 omgange tagpap der brændes på.
Dette kan du selv gøre eller få en tagdækker til det. Hør priser et par steder... Du kan sikkert ikke købe materialer selv til de priser du kan få det lavet til.

Inddækninger og stern kan du selv lave for at spare..

MVH Njord
Hvis du vælger stål profiler skal de være gennemgående hvis du vil være sikker på at de er tætte.
Og så tror jeg du må nøjes med en trapezprofilplad...
Men de er stærke nok osv.
Men jeg foretrækker tagpappet.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis