Fræse riller i væggen

Benja
Benja
40 3450
Hejsa
Nu hvor jeg skal have sat glasvæv op har jeg planer om at trække noget ekstra antennekabel til nogle ekstra stik.
Jeg regner bare med at bruge en vinkelslipper og en mejsel. Mit spørgsmål er så: Hvad jeg kan lukke rillerne med efterfølgende? Dvs. når jeg har fået lagt mine rør ind? Cement eller lign?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
rene2
rene2
398 2665
>Benja, nu er jeg elektriker og normalt bruger vi jo en rillefræser til sådan en opgave, og så ville jeg trække kablet i et flexrør imellem dåserne. Men hvis du bare skærer med en vinkelsliber, så behøver du jo ikke lave rillen større end kablet, og så kan du jo næsten bruge polyfilla til at lukke med et noget alm puds , da jeg ikke mener der skal være for meget cement/beton i når det er indedørs og du sikkert vil have det helt plant.

\René
Benja
Benja Trådstarter
40 3450
Planen var også at lægge et flexrør ind. Men som du også skriver skal væggen være plan når jeg er færdig, da jeg til sidst skal sætte glasvæv op. Så måske skulle jeg bare købe en ordenlig gang polyfilla :-)
rene2
rene2
398 2665
>Benja, hvis du vil ligge flex ind, så lej evt. en rillefræser i bauhaus 250kr for en dag mener jeg og det tager et par timer så er du færdig, du kan også leje på timebasis. Det bliver pænere og støver ikke nær så meget. Der kan også sættes støjsuger på.
Annonce
Annonce
Jan R.
Jan R.
1896 7500
Hej Benja,

En ganske alm. færdigcement fra f.x. Cempexo (der bare skal blandes med vand) virker fortræffeligt. Du kan bare sandspartle overfladen jævn efterfølgende.

Meget enig med Rene - rillefræseren er nem, især hvis man vil undgå alt for meget støv. Men ellers virker en 125 mm vinkelsliber ganske udmærket (brug en diamantklinge, den er smallere, lettere at styre og sviner knap så meget).

Husk ikke at lave skarpe bøjninger!!!

Mvh.

Jan R.
Benja
Benja Trådstarter
40 3450
Jeg var lige inden på www.lejnu.dk og kigge efter rillefræser og tror jeg vil følge jeres råd og så leje sådan en sag, da jeg skal lave en 3-4 antennestik som skal fræses op til loftet.

Takker for de gode svar.

Ps. Hvis i ikke kender siden er www.lejnu.dk en god side hvis der skal lejes noget udstyr.
Hej,

jeg vil lige give et fif videre - der er kommet en helt ny type rillefræsere (25 mm bred) som kan skrues på en almindelig vinkelslibere. se evt. på www.diatech.dk , der købte jeg en. Sammen med en fugefræsesål og en støvsuger er den støvfri. Den er noget nemmere at styre end de sædvanlige rillefræsere., og kan bruges på en billig vinkelslilber fra Jem og Fix eller et andet lavprisbyggemarked.

[IMAGE:1184]

MVH
Knud
Annonce
PeterR
PeterR
3909 4000
Måske OT. hvis du skal have 4 antennestik i serie, så skal der godt nok være blæs på dit signal. Har du tænkt på det ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk

Citat fra rene2

>Benja, hvis du vil ligge flex ind, så lej evt. en rillefræser i bauhaus 250kr for en dag mener jeg og det tager et par timer så er du færdig, du kan også leje på timebasis. Det bliver pænere og støver ikke nær så meget. Der kan også sættes støjsuger på.

"Støj-suger" - og jeg som troede at det kun var støvet man kunne komme af med, med en støv-suger ;-)

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Populært lige nu

1. Vinkelsliber 115mm eller 125mm ?
    Værktøj og maskiner (læst 248 gange)
  2. Bizz (Brobizz) - nyt batteri
    Gadgets & dimser (læst 411 gange)
  3. Udskifte punktfundament?
    Lav-Hus (læst 387 gange)
  4. Centralstøvsuger er gået kold :-/
    Lav-Hus (læst 268 gange)
  5. Skrue-/afstandsskabelon til terrassebrædder
    Lav-Have (læst 405 gange)
  6. Selektiv ukrudtsgift til græsplæne
    Lav-Have (læst 1682 gange)
  7. Skruestørrelse til tag med undertag og klemlister
    Lav-Hus (læst 511 gange)
  8. Spot-loftlampe problemer
    Belysning (læst 394 gange)
  9. Opsætning af troldtekt i carport - hjælp til mål
    Lav-Hus (læst 293 gange)
  10. Tagrender og fodblik
    Lav-Hus (læst 278 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Find byggemarked

Vi har samlet alle byggemarkeder i Danmark.
Søg på postnummer her:

Se alle byggemarkeder her